מנכ"ל בלקרוק: "הפוליטיקאים רוצחים את שוקי המניות"

לארי פינק יוצא בביקורת חריפה על הפוליטיקאים וטוען כי הם לא פועלים לשיפור העתיד הכלכלי בטווח הרחוק אלא חושבים רק במונחים של הטווח הקצר ■ פינק מאשים את הפעולות שהפוליטיקאים נוקטים כאחד הגורמים לתנודתיות בשווקים

"המשקיעים צריכים לשים לב יותר לאירועים הפוליטים המתרחשים כעת במספר מדינות מפתח וגורמים ל'קשיים בנייוט' בשוקי המניות", כך אמר לאיר פינק, מנכ"ל קבוצת בלקרוק המנהלת נכסים של יותר מ-3 טריליון דולר, בראיון ל-CNBC.

פינק טען כי הבחירות לנשיאות בארה"ב והבחירות הקרבות ביוון ובמדינות נוספות בגוש האירו, עלולים לגרום למשקיעים להיות ה"קורבנות" של התנודות בשווקים, שלטענתו נגרמים בחלקם כתוצאה מפעולות שנוקטים הפוליטיקאים כחלק מכלכלת הבחירות.

"זהו אחד השינויים המרכזים בעולם ההשקעות ב-5 או 10 השנים האחרונות", מסביר פינק. "התפקיד של הפוליטיקאים בכל הנוגע לכיוון השווקים הפיננסים הוא הרבה יותר משמעותי מאשר בעבר".

פינק טוען כי אחת ההשלכות לכך היא התנהגות המשקיעים. "בעבר המשקיעים היו חושבים בעיר לטווח הארוך, אך כעת הם חושבים על טווחים קצרים יותר".

מנכ"ל בלקרוק יוצא גם בביוקרת חריפה לגבי הפולטיקאים, הן בארה"ב והן באירופה וטוען כי הפעולות שהם נוקטים אינם מתמקדים בשיפור העתיד בטווח הרחוק, עניין שמשפיע גם על התנהגות המשקיעים שחושבים יותר במונחים של היום ולא במונחים של המחר.