מו"מ למכירת חברת IMDSoft ב-80 מיליון דולר

לפי הערכות, בחברה המפתחת מערכות לעיבוד מידע בסביבה של טיפול נמרץ, הושקעו 20-30 מיליון דולר

חברת המחשוב הרפואי הוותיקה IMDSoft נמצאת במו"מ על מכירתה לקרן השקעות לפי שווי של 80 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". מנכ"לית החברה, פיליס גוטליב, סירבה להגיב לידיעה. IMDSoft מפתחת מערכות לעיבוד מידע בסביבה של טיפול נמרץ, ומוכרת בכמה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

עידו שיינברג ואשתו פיליס גוטליב הקימו את החברה ב-1996, ורועי שיינברג, אחיו של עידו, היה מעורב בהקמתה. האחים שיינברג וגוטליב הקימו מאוחר יותר בארה"ב גם את חברת CareKey, שנמכרה ב-60 מיליון דולר לחברת Trizetto האמריקנית. CareKey הוקמה ונוהלה מארה"ב, ואילו את IMDSoft המשיכה גוטליב לנהל מישראל, והרחיבה את פעילותה לארה"ב. ב-2009 סיפרו גוטליב ושיינברג כי החברה מעסיקה מעל 150 עובדים.

בעלי המניות העיקריים ב-IMDSoft הם Interface Partners, ANA, קונרס מקבוצת פולאר השקעות, פוקודה דנשי מיפן ומייסדי החברה. על פי ההערכות, בחברה הושקעו עד היום 20-30 מיליון דולר, והגיוס האחרון נערך בשנת 2000.

מאז מכירת CareKey, הקימו האחים שיינברג מיזם נוסף בתחום המחשוב הרפואי - חברת אמריקן וול אשר מתווכת באמצעות האינטרנט בין חולים לרופאים על בסיס אד הוק, כתחליף להמתנה בסניפי המרפאות. החברה זכתה להד תקשורתי רב בארה"ב וחתמה על הסכמים עם כמה חברות ביטוח.

תחום המחשוב הרפואי נמצא בפריחה בשנים האחרונות בעקבות חקיקה מחודשת בארה"ב, אשר מעניקה תמריצים לרופאים שיעברו לקליניקות ממוחשבות ולבתי חולים שישפרו את תשתית המחשוב שלה. כמו כן, החקיקה גוזרת קנסות על אלה שלא יעשו כן.