נתניהו: "שרה היא זו ששיכנעה אותי להחזיר את גלעד שליט"

ראש הממשלה ואשתו התראיינו לעיתון הגרמני בילד (Bild) ■ שרה נתניהו: "אני מטרה קלה - במקום לתקוף את בעלי תוקפים אותי"

"שרה היא זו ששיכנעה אותי להחזיר הביתה את גלעד שליט", כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיון לעיתון הגרמני בילד (Bild) שקיימו ראש הממשלה ואשתו שרה. "היא זו שאמרה לי 'תחשוב על הילד גלעד שליט ששבוי בחור שחור ללא תקווה, תחשוב מה היית עושה לו הוא היה הבן שלך, תחשוב עם אמא ואבא שלו ואז תקבל את ההחלטה'", אומר ראש הממשלה לעיתון הגרמני.

רוב הראיון מתקיים עם אשתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, שלפי העיתון הגרמני, לא התראיינה לעיתונות הזרה למעלה מ-12 שנים, ובראיון הנוכחי הפגינה פתיחות וחשפה לא מעט מהחיים האישיים שלה ושל בעלה.

הגברת נתניהו מעידה כי היא חוששת לביטחון האישי של בעלה ראש הממשלה: "אני תמיד מודאגת, במיוחד כשהוא משתתף באירועים ציבוריים או שהוא נוסע לחו"ל. אני חיה עם הפחד הזה כבר מספר שנים - אני דואגת לא רק לבעלי, אלא גם לביטחון האישי של ילדיי", אמרה.

שני כתבי העיתון הגרמני שראיינו את שרה נתניהו, מזכירים בכתבה את ההאשמות שהטיחו בשרה נתניהו - ההאשמה כי שילמה לאחד מעובדיה שכר נמוך משכר המינימום, וכי על עובד אחר השליכה נעל. הכתבים מציינים ששתי ההאשמות האלו הופרכו בבית המשפט, אבל שאלו את הגברת נתניהו מהו להערכתה המקור שלהן.

"במשך יותר מ-10 שנים בהן בעלי היה מנהיג האופוזיציה לא היתה ולו תלונה אחת קטנה מצד העובדים שלנו, אתם לא חושבים שזה מוזר?", אמרה נתניהו. "מיד לאחר שהוא נבחר שוב לראשות הממשלה, ההאשמות החלו לצוץ. אני מבינה שזה מפתה מספר אנשים לספק שקרים לתקשורת, ואני מבינה שאני מטרה קלה - הם תוקפים אותי במקום את בעלי. אם הם לא יכולים להגיע אליו, הם מכוונים את החיצים שלהם אלי", אמרה.

בסיום הראיון נתניהו נשאלה מהיכן היא שואבת את האנרגיות שלה לעמוד לצידו של בעלה בכל האירועים הרשמיים, ובמקביל לדאוג לשני ילדיה, לקיים משפחה ואף לעבוד במספר עמותות ומלכ"רים. לדברי הגברת נתניהו, "אם אתה נהנה ומאמין בכל מה שאתה עושה, אז זו ממש לא בעיה והמשמעת העצמית מגיעה מאליה. בסופו של דבר אנחנו רק עוד משפחה יהודית", אומרת אשת ראש הממשלה.