מניית היום: מזנקת 16% בעקבות הזמנה למערכת שלה מ-GE

אניה אלדן, מנכ"ל חברת ווידמד: יתרונות המערכת, לרבות מחירה הנמוך יותר, יאפשרו חדירה קלה יותר לשווקי אירופה והמזרח הרחוק

מניית חברת הביומד ווידמד רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. זאת לאחר שהחברה הודיעה היום כי קיבלה הזמנה ראשונה למערכות Morpheus®Hx מ-GE Healthcare מהדור החדש שהשיקו שתי החברות בתחילת השנה. המערכת היא עבור בית חולים מוביל בארה"ב.

הקונפיגורציה החדשה של המערכת, המשולבת במכשירי MARS VSL של GE, הינה גרסה מצומצמת של מערכת החברה, המאפשרת ביצוע של עד 5 בדיקות שינה במקביל בלילה.

אניה אלדן, מנכ"ל חברת ווידמד, ציינה "הרחבת שיתוף הפעולה והמערכת החדשה שהשקנו עם GE, נועדו לספק ללקוחות פוטנציאלים פתרון אטרקטיבי ומתקדם לביצוע בדיקות שינה. יתרונות המערכת, לרבות מחירה הנמוך יותר, יאפשרו חדירה קלה יותר לשווקי אירופה והמזרח הרחוק, תוך הצעת פתרון מתקדם לביצוע וניתור בדיקות שינה בבתי החולים".

עם הגרסה החדשה, החברה הרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם GE בהמשך להסכם ההפצה והשיווק של החברה ו-GE מחודש אפריל 2007, ובהמשך לקבלת אישור שיווק המערכת באירופה (CE-Mark) והליכי רגולציה ורישום המתנהלים באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה ודרום קוריאה.

המערכת של ווידמד הינה מערכת ייחודית לאבחון אוטומטי של דום נשימה בשינה, בחולים המאושפזים בבית חולים באמצעות שימוש באותות המופקים ממוניטור סטנדרטי. המערכת מאפשרת, אבחון ודווח ממוחשבים מ-4 אותות ביולוגיים בלבד, הכוללים: שלבי שינה (ערות ושינה), זיהוי אירועי דום נשימה בשינה, אינדקס AHI הקובע את הצורך בטיפול בדום נשימתי.