ח"כ נסים זאב: שנת מאסר למי שמתערטל בציבור לשם האמנות

ועדת שרים לחקיקה תדון היום בהצעת החוק של זאב, שקיבלה את הכינוי "חוק ספנסר טוניק" ■ זאב: "איסור פרסום 'תועבה' מטושטש ע"י מושגי חופש הביטוי"

ח"כ נסים זאב (ש"ס) רוצה להעניש בשנת מאסר את מי שמתערטל בפומבי, לרבות התערטלות לשם אמנות או פרסום במדיה. ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהצעת החוק הפרטית של זאב לתיקון לחוק העונשין, שקיבלה את הכינוי "חוק ספנסר טוניק".

הצעת החוק של זאב באה בעקבות צילום העירום ההמוני של טוניק בים המלח בחודש ספטמבר אשתקד, שעורר את זעמו של חבר הכנסת מש"ס. הצלם האמריקני מקיים מיצבי עירום רבי-משתתפים בכל העולם, והצילום בישראל בוצע למרות התנגדות תקיפה של ח"כ זאב וארגונים דתיים נוספים.

בדברי ההסבר להצעת החוק, זאב כותב כי "איסור פרסום 'תועבה' מטושטש על ידי מושגי חופש הביטוי, ויש להציב הגנה לקהל אשר מרגיש כי החשיפה להתערטלות במקום ציבורי מפרה את זכויותיו. הקביעה שביטוי פורנוגרפי מהווה ביטוי היצירה האנושית, מנוגד לעקרון הבסיסי בהכרזת האו"ם על זכויות האדם".

לדברי זאב, "כאשר ההתקדמות ב'שיח הציבורי' באה על חשבון קהל רחב של יהודים, מוסלמים, נוצרים ובני דתות אחרות במדינה, ומהווה עלבון עיקרי הדת בנושא צניעות - זוהי הפרה של זכויותיהם ויש להטיל על כך סייג עקרוני".

חבר הכנסת זאב מצטט את הכרזת האו"ם לזכויות האדם, וטוען כי "התערטלות בציבור אף מנוגדת לדרישות המוסר, הסדר הציבורי וטובת הכלל בתוך החברה הדמוקרטית. היא גורמת להשחתת המוסר של בני הנוער והופכת את המדינה לסדום ועמורה".