שלי יחימוביץ': "די למסע ההפחדה של נתניהו ושטייניץ"

ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ' מגיבה היום לדבריה של שר האוצר וראש הממשלה בדבר הצורך לטפל בבעיית יוקר המחיה רק תוך שמירה על מסגרת התקציב

ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ' מגיבה היום (א') לדבריהם של שר האוצר יובץ שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. "קצה נפשנו במסע ההפחדה של נתניהו ושטייניץ", אמרה היום יחימוביץ'. "התרברבותם כי הם מגלים אחריות תקציבית, עומדת בניגוד מוחלט לצעדים המופקרים וחסרי האחריות שהם מתכוונים לנקוט בתקציב 2013".

שטייניץ המשיך להזהיר היום את השרים והח"כים בקואליציה ובאופוזיציה מפני פריצת מסגרת התקציב ב-2013, והמשיך לערוך השוואות בין כלכלת ישראל לכלכלות אירופה": "אני שומע קולות מהאופוזיציה ואף מהקואליציה של אנשים מסוימים שאינם מבינים את החשיבות הרבה בשמירה על משמעת תקציבית. אם חס וחלילה תקלע ישראל למצבה של ספרד, אף ארגון או מדינה לא יזרימו לה 100 מיליארד אירו כסיוע", אמר היום בישיבת הממשלה.

גם נתניהו ציין כי יש להמשיך לטפל בבעיית יוקר המחיה, אולם לשמור בד בבד על מסגרת התקציב הממשלתי: "אנחנו רואים מה קורה סביבנו, מה קורה בכלכלות שנמצאות על סף קריסה. אנחנו מנהלים ומנווטים את הכלכלה באחריות רבה ואנחנו פועלים כל הזמן להוריד את יוקר המחייה לאזרח, אבל באופן אחראי, ונמשיך לעשות זאת", אמר נתניהו.

"נתניהו ושטייניץ מתכננים בפועל תוכנית צנע שתפורר את החברה והכלכלה בישראל ותעמיק את הפערים עוד יותר", אמרה יחימוביץ'. "השניים מתכוונים להפחית את הטבות המס לתעשייה דבר שיביא לגידול באבטלה; לבצע קיצוץ רוחבי אדיר מימדים בתקציב המדינה שיפגע מיידית בשירותים שמקבלים האזרחים - פחות ביטחון פנים, פחות בריאות ופחות חינוך כאשר רק מי שידם משגת יוכל לקבלם; להעלות את המיסים העקיפים; לשחוק את קצבאות הביטוח הלאומי... ובאופן כללי להקטין את כוח הקניה של אזרחי המדינה"

"בוטה מכל היא הכוונה לקצץ בתקציבי המדען הראשי, מה שמעיד כי השניים ויתרו גם על קידמה, על פיתוח, ועל אופק מדעי", סיכמה יחימוביץ'.

לטענתה, "יש ליצור חבילת תמריצים הכוללת השקעה מסיבית בתשתיות פיזיות ואנושיות שיביאו לצמיחה והגדלה של תוצר; הטלת מיסים צודקים ופרוגרסיביים על הכנסות גבוהות; והגדלה אחראית וזהירה של הגרעון לצורך השקעה מאסיבית בתשתיות פיזיות ואנושיות, כמו דיור, תחבורה, וחינוך כפי שעושות כעת המדינות הסקנדינביות באירופה כדי להימנע ממשבר - צעדים אלו יחזקו את כלכלת ישראל ואת חוסנה לטווח ארוך".