טוטאל מדיה הישראלית תנהל את בורסת הפרסום של גוגל ברוסיה

לשוק הרוסי יש פוטנציאל גדול, ונתח השוק של הפרסום הדיגיטלי בו עומד על 11%

7 שנים אחרי שהתחילה לייצג בהצלחה את בורסת הפרסום של גוגל, דאבל קליק, בישראל, חברת טוטאל מדיה זוכה לשדרוג מענקית החיפוש: גוגל בחרה בחברה הישראלית כדי לנהל את בורסת הפרסום שלה בשוק האינטרנט ברוסיה.

לדברי אמיתי טפלא, מייסד טוטאל מדיה וכיום סגן יו"ר הדירקטוריון, "בעקבות מערכת היחסים המוצלחת, גוגל חיפשה לתת לנו עוד שווקים כדי שנוכל להתרחב מעבר לשוק הישראלי, שאותו כבר די התחלנו למצות".

לדבריו, "העובדה שהם בחרו בנו זו הבעת אמון מאוד משמעותית. הם החליטו לתת לנו את השוק הכי גדול ומעניין בעולם אחרי ארה"ב".

מלבד ניהול הבורסה של דאבל קליק, טוטאל מדיה נבחרה גם להיות ספק שירותים רשמי של מודעות המילים באתרים של גוגל, AdSense, ותנהל חלק מרשת השותפים של גוגל במדינה. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שבה גוגל מפעילה את שירות AdSense על-ידי ספק חיצוני ולא בכוחות עצמה.

מבחינת טוטאל מדיה, השוק הרוסי מהווה פוטנציאל גדול לעומת השוק הישראלי. כך, בעוד שבישראל כמות הגולשים עומדת על כ-4 מיליון, ברוסיה מדובר על כ-60 מיליון. יתרה מזאת, שיעור חדירת האינטרנט עומד על 43% בלבד, כשבשנים הקרובות הוא צפוי להגיע לכ-70%.

באשר לפוטנציאל הכלכלי, בעוד ששוק הפרסום הישראלי מגלגל כ-150 מיליון דולר, ברוסיה מדובר על כ-1.1 מיליארד דולר. כמו כן, נתח האונליין בעוגת הפרסום הכללית עומד על 11%, לעומת כ-15% בישראל ויותר מ-20% בארה"ב ובבריטניה.

בורסת הפרסום של דאבל קליק, הנקראת Ad Exchange, מאפשרת לערוך מכרז אוטומטי על שטחי פרסום ברגע שגולש נכנס אל אתר רגיל, סלולרי או אפליקציה.