שר האוצר של קפריסין: "אנחנו זקוקים לחילוץ מיידי"

ואסוס שיראלי הזהיר היום כי הבנקים במדינה חייבים לשלם את החובות שלהפם עד סוף החודש וכי הם יהיו חייבים לקבל סיוע חיצוני ■ "אני מקווה שהסיוע הפיננסי יכלול גם את הצרכים העתידיים של קפריסין"

לאחר שבסוף השבוע ספרד הפכה להיות המדינה הרביעית המקבלת סיוע חיצוני ממוסדות גוש האירו, כעת עולה החשש כי קפריסין תהיה המדינה החמישית שתקבל סיוע חיצוני. זאת, לאחר שוואסוס שיראלי,שר האוצר הקפריסאי, אמר היום (ב') שהבנקים באי הקטן חייבים לשלם את החובות שלהם לכל היותר עד סוף החודש.

קפריסין נמצאת בלחצים רבים כעת לאחר שהבנק השני בגודלו במדינה - פופולר בנק - שחובותיו נאמדים בכ-1.8 מיליארד אירו, נקלע לקשיים רבים וביקש סיוע ממשלתי לפני כשבוע.

שיראלי אמר בראיון לעיתונאים כי לדעתו המדינה תהיה חייבת לבקש בסופו של דבר סיוע חיצוני ממוסדות האיחוד האירופי כבר בימים הקרובים. "אני מקווה שהסיוע הפיננסי יכלול גם את הצרכים העתידיים של קפריסין ולא רק את הצרכים הקיימים של מערכת הבנקאות".

דבריו של שיראלי נאמרים לאחר שלפני כשבוע פאניקוס דמטריאדס, יו"ר הבנק המרכזי של קפריסין, הזהיר כי מערכת הבנקאות במדינה עומדת בפני קריסה, וכי "השבועות הקרובים יהיו קריטים עבור הכלכלה הקפריסאית".