מודאגים? "איטליה תעמוד כראוי בפני הטלטלות באירופה"

שר התעשייה האיטלקי קורדו פאסרה מביע אמון ביכולתה של ממשלת איטליה להציל את עצמה, מבלי להזדקק לסיוע חיצוני ■ "עשינו בחודשים האחרונים כל מה שיכולנו", אמר

האם איטליה תהיה הכלכלה הבאה באירופה שדורשת חילוץ? רבים סבורים כי המדינה, המחזיקה בחובות ממשלתיים בהיקף של 2 טריליון אירו ובתשואות אג"ח גבוהות (שנעות סביב ה-5-6% בחודשים האחרונים), תזדקק בסופו של דבר לסיוע חיצוני כדי לשרת את חובותיה.

"איטליה עשתה כל מה שצריך כדי להציל את עצמה בחודשים האחרונים", אמר שר התעשייה האיטלקי קורדו פאסרה, כשנשאל אם חדלות פירעון של איטליה עומדת על הפרק.

לפי נתוני "בלומברג", על הממשלה האיטלקית לגייס הון של יותר מ-35 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח והכנסות ממשלתיות מדי חודש, בכדי להצליח לפרוע את חובותיה כלפי נושיה הקיימים. כעת, לאחר אישור החילוץ לבנקים בספרד בכ-100 מיליארד אירו, לא פלא שאנליסטים רבים מעריכים כי איטליה תהיה הבאה בתור.

אנליסטים: אחרי ספרד - איטליה הבאה בתור לחילוץ

לדבריו, צעדי הצנע שננקטו עד כה באיטליה מציבות את המדינה בפוזיציה טובה "יחד עם מדינות נוספות אשר יוכלו להתמודד עם טלטלות בכלכלת אירופה". עוד הוסיף כי תוכנית החילוץ לבנקים בספרד, הוכיחה כי אירופה יכולה ורוצה לעשות "מה שנדרש" כדי לרסן את המשבר ביבשת.

איטליה סובלת מיחס חוב-תוצר הקרוב לרמה של 120% ויחס גירעון תוצר שצפוי לרדת לרמה של 3% במהלך השנה (בשנה שעברה הסתכם הגירעון בכ-3.9% מהתוצר). לפי תחזיות ה-OECD, כלכלת איטליה צפויה להתכווץ בכ-1.7% השנה.