אנליסטים: אחרי ספרד - איטליה הבאה בתור לחילוץ

לאחר אישור חבילת החילוץ לבנקים בספרד, עובר אור הזרקורים באירופה לעבר הכלכלה השלישית בגודלה ביבשת: איטליה ■ מנהל השקעות: "כולם בוחנים את המצב באופן הדוק מאד"

לאחר אישור חבילת החילוץ לבנקים בספרד, עובר אור הזרקורים באירופה לעבר הכלכלה השלישית בגודלה ביבשת: איטליה. רבים סבורים כי איטליה, המחזיקה בחובות ממשלתיים בהיקף של 2 טריליון אירו ובתשואות אג"ח גבוהות (שנעות סביב ה-5-6% בחודשים האחרונים), תזדקק בסופו של דבר לסיוע חיצוני כדי לשרת את חובותיה.

"כולם בוחנים את איטליה באופן הדוק מאד ולא תהיה ודאות סביבה למרות החילוץ של ספרד", אמר ניקולא מרינלי, מנהל השקעות ב-Glendevon King. "זה לא אומר שאיטליה תימצא עכשיו תחת מתקפה, אבל המשקיעים בהחלט ישימו לב לכל פיסות מידע לפני ההחלטה אם לקנות אג"ח ממשלתיות שלה".

לפי נתוני "בלומברג", על הממשלה האיטלקית לגייס הון של יותר מ-35 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח והכנסות ממשלתיות מדי חודש, בכדי להצליח לפרוע את חובותיה כלפי נושיה הקיימים. כעת, לאחר אישור החילוץ לבנקים בספרד בכ-100 מיליארד אירו, לא פלא שאנליסטים רבים מעריכים כי איטליה תהיה הבאה בתור.

"הבעיה עם איטליה, היא שלאן שספרד לא תלך - תמיד ישנה הנחת מוצא כי גם איטליה תגיע לשם", אמר ניקולס ספירו, מנהל השקעות ב-Spiro Sovereign Strategy בלונדון. "ברור לכולם שהמספרים בספרד עגומים הרבה יותר, אבל זה לא מנע מאיטליה לסבול מהסטגנציה בספרד".

איטליה סובלת מיחס חוב-תוצר הקרוב לרמה של 120% ויחס גירעון תוצר שצפוי לרדת לרמה של 3% במהלך השנה (בשנה שעברה הסתכם הגירעון בכ-3.9% מהתוצר). לפי תחזיות ה-OECD, כלכלת איטליה צפויה להתכווץ בכ-1.7% השנה.