הדולר התחזק ב-0.64% ושערו היציג נקבע על 3.889 שקל

בנק ישראל פרסם אתמול את הפרוטוקולים של דיוני הריבית וממנו מודשגת התחייבות הבנק להתערב במידה והמשבר באירופה יחריף ■ השווקים מנחשים איזה מדינה תקבל את החילוץ הבא

המסחר במט"ח מתנהל היום (ג') עם התחזקות של הדולר ב-0.647% אל מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.889 שקל לדולר. האירו התחזק ב-0.33% ושערו היציג נקבע על 4.86 שקלים. בעולם, האירו נסחר ביציבות אל מול הדולר סביב ברמה של 1.249 דולר לאירו.

אתמול פרסם בנק ישראל את הפרוטוקלים של דיוני הרבית, שכזכור נותרה ללא שינוי על 2.5%, ובהם הודגשה ההודעה שהתפרסמה יחד עם פרסום הריבית לחודש יולי ובה נאמר שהבנק לא יהסס להתערבת מיידית במידה ומשבר החוב באירופה יחריף, ולא ימתין עד מועד פרסום הריבית של החודש הבא.

"נדונו תרחישים שונים לגבי אופן התפתחות אפשרית של משבר באירופה, והעיתוי האופטימלי לתגובת המדיניות במידה ויתרחש", נכתב בפרוטוקולים. "בהקשר זה, צוין כי במקרה של תרחיש בעל השפעה שלילית על המשק הישראלי, הוועדה המוניטרית תהיה נכונה לקבל החלטות לפי הנדרש גם במהלך החודש".

באירופה, אפקט חבילת החילוץ לספרד התפוגג מהר יותר ממה שהאנליסטים ציפו וכעת ממתינים לראות מי תהיה המדינה הבאה שתבקש חבילת סיוע מהאיחוד האירופי. רוב האנליסטים מעריכים שזו תהיה איטליה, אולם כעת מסתמן שדווקא קפריסין היא זו שתבקש חילוץ אבל הקיף החילוץ יהיה מזערי ביותר (על פי ההערכות יעמוד על 3-4 מיליארד אירו) כך שהוא לא אמור להוסיף לחצים על אירופה.