לא ייאמן: כמה מרוויחה אופטיקה הלפרין על משקפי Ray-Ban?

במסגרת דיון בביהמ"ש נחשף כי הרשת הכניסה בממוצע 662 שקל מכל מסגרת של משקפי Rey-Ban אופטיות שמכרה, כשהרווח הנקי עומד על 329 שקל למסגרת

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה אתמול (ב') את בקשת רשת אופטיקה הלפרין להתגונן בתביעה בסדר דין מקוצר, וקבע כי עליה לשלם לחברת לוקסאוטיקה האיטלקית כ-2.7 מיליון שקל עבור מסגרות משקפיים שרכשה מהחברה ולא שילמה בעבורן.

הרשם חגי ברנר דחה את טענת אופטיקה הלפרין כי היא רשאית לקזז את החוב למול כספים שלטענתה חייבת לה לוקסאוטיקה בגין הפרת הסכם בלעדיות שנערך בין הצדדים.

בתוך כך, חשפה החלטת בית המשפט את מתח הרווחים של אופטיקה הלפרין. על-פי ההחלטה, הרשת הכניסה בממוצע 662 שקל מכל מסגרת של משקפי Ray-Ban אופטיות שמכרה, כאשר הרווח הנקי, לאחר הוצאות משרדיות והוצאות שיווק, עומד על 329 שקל לכל מסגרת.

בין לוקסאוטיקה, ענקית מוצרי האופטיקה מאיטליה, וחברת-הבת הישראלית שלה, לבין אופטיקה הלפרין, מתנהל סכסוך בהיקף של מיליוני שקלים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. זאת, על רקע טענות בנוגע להסכם הבלעדיות ששרר בין הצדדים ליבוא ושיווק משקפי ראייה תחת המותג Ray-Ban מאיטליה.

במסגרת הסכסוך ביניהם הגישו הצדדים תביעות הדדיות. בתביעה שהגישה לוקסאוטיקה נטען כי החברות בקבוצת הלפרין (אופטיקה הלפרין ושתי חברות הקשורות עמה) רכשו מלוקסאוטיקה מסגרות Ray-Ban בהיקף של 2.7 מיליון שקל ולא שילמו עבורן. אופטיקה הלפרין וחברה נוספת בקבוצה הגישו בקשת רשות להתגונן בטענת קיזוז.

הנתבעות לא כפרו בקיומו של החוב הנטען אך טענו, בין היתר, כי לוקסאוטיקה הפרה את הסכם הבלעדיות בין הצדדים ובכך גרמה להן נזק. אופטיקה הלפרין טענה כי נמנע ממנה רווח נקי של 300 שקל לכל מסגרת. בסך-הכול נטען כי לקבוצת הלפרין נגרם נזק בר-קיזוז בסך של 12 מיליון שקל.

בהחלטתו לדחות את בקשת אופטיקה הלפרין להתגונן מפני התביעה, קבע הרשם חגי ברנר כי הרשת אינה רשאית לעשות כן, שכן התביעה בנוגע להסכם הבלעדיות, שנדונה במקביל בבית המשפט, ועסקאות הזמנת המשקפיים, הן עסקאות נפרדות שלא ניתן לקזזן זו בזו.

עם זאת, הרשם הדגיש בהחלטתו כי "דחיית בקשת הנתבעות למתן רשות להתגונן, אין פירושה שלילת זכותן להוכיח את טענותיהן נגד התובעת (בתביעה על הבלעדיות. ח',מ'), אלא אך ורק שלילת האפשרות לקזז את הנזקים הנטענים כנגד החוב הכספי שלהן כלפי התובעת".

עוד ציין השופט כי אופטיקה הלפרין והחברות הקשורות בה יוכלו לנסות ולהוכיח את הנזקים שלטענתן נגרמו להן על-ידי לוקסאוטיקה, במסגרת התביעה הנפרדת שהגישו נגדה.

לוקסאוטיקה מיוצגת בהליך זה בידי עורכי הדין ניר קהת ואסף פריאל ממשרד פרופ' יובל לוי ושות'.