מודיעין חתמה על מזכר הבנות עם השותפויות ב"גבריאלה"

לפי ההבנות שהושגו מודיעין תנהל מו"מ עם קבלן קידוח בשם השותפויות ותחתום עימו על הסכם לביצוע קידוח בשטח הרישיון ■ במסגרת המזכר, אדירה העניקה למודיעין אופציה לרכישת 15% מהזכויות שהיא מחזיקה ברישיון "יצחק"

מודיעין הודיעה היום (ד') כי חתמה על מזכר הבנות עם שותפותיה למאגר הגז "גבריאלה" - אדירה אנרגיה ובראוסטון אנרג'י (Browstone Energy). לפי ההבנות שהושגו, מודיעין תנהל מו"מ עם קבלן קידוח בשם השותפויות ותחתום עימו על הסכם לביצוע קידוח בשטח הרישיון.

בתמורה לכך, אדירה אנרגיה ובראוסטון, התחייבו להעניק לשותפות במזומן או באמצעות מכתב אשראי כפי שיוחלט ע"י השותפים ברישיון, בגין חלקה היחסי בעלויות הסכם הקידוח בהתאם לחלקה היחסי ברישיון.

בנוסף, במסגרת מזכר ההבנות, אדירה העניקה לשותפות אופציה לרכוש ממנה 15% (מתוך 100%) מזכויות ההשתתפות ברישיון "יצחק". האופציה ניתנת למימוש עד למוקדם מבין 31.12.2012 או 30 יום מהמועד בו תודיע אדירה לשותפות כי נחתם הסכם לביצוע קידוח בשטח רישיון יצחק ובלבד שהשותפות התקשרה בהסכם הקידוח.

במידה והשותפות תבחר לממש את האופציה, היא תשלם לאדירה, חלק יחסי בהתאם לחלקה היחסי של השותפות, מהוצאות העבר בהם נשאה אדירה בקשר עם רישיון יצחק.

רישיון "גבריאלה" ממוקם כ-24 ק"מ מצפון מערב לתל אביב, והוא משתרע על שטח כולל של 390 קמ"ר. המים בשטח הרישיון רדודים יחסית, ועומקם נע בין 100 מטר בצדו המזרחי ל-425 מטר בצדו הדרום-מערבי. שותפות מודיעין שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי פיתוח מחזיקה כאמור ב-70% מהזכויות ברישיון, ואילו חברת BrownStone ואדירה אנרגיה מחזיקות ב-15% מהזכויות כל אחת.