המחוזי אישר את מכירת יצרנית השמן טית בית ב-49 מיליון שקל

‏‎‎יצרניות שמן יצהר, שנקלעו לחובות, נמכרו לקבוצת רוכשים בראשות אליעזר אולשק

‎‎יצרניות שמן יצהר ושמן קנולה נמכרות: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, אישר היום (ד') את מכירת חברת טית בית וחברת-הבת, טית בית יצרניות מזון, יצרניות שמן יצהר ושמן קנולה, על-ידי כונסת הנכסים שמונתה לחברה, לקבוצת רוכשים בראשות אליעזר אולשק, תמורת 49 מיליון שקל.

מדובר בהליך מכירה מהיר במיוחד, לאחר שהבקשה להורות על כינוס נכסי החברות הוגשה רק לפני כחודש וחצי לבית המשפט. זאת, עקב חובות בהיקף של כ-170 מיליון שקל של החברות שבשליטת משפחת ברגר לבנקים הגדולים בישראל, אשר הגישו את בקשת הכינוס. ככונסת הנכסים הזמנית של החברות מונתה עו"ד דורית לוי-טילר.

‏בהחלטתו מ-24 לאפריל על מינוי כונסת נכסים לחברות, נעתר השופט איתן אורנשטיין לבקשת הבנקים, שטענו כי מצבן הפיננסי הקשה של טית בית ושל טית בית תעשיות מזון, והחובות הרבים שצברו, מחייבים את נקיטת הצעד הדרסטי.

‏במסגרת החלטה זו הורה השופט לכונסת הנכסים הזמנית לעשות כל פעולה נדרשת כדי להקל על המצוקה הקשה אליה נקלעו 100 עובדי טית בית, שפרנסתם מצויה בסכנה.

‏במסגרת הדיון היום הצהירו קבוצת הרוכשים כי "ככל שהיא תחליט על הפעלת קווי ייצור שיש הצדקה כלכלית להפעלתם, אז ההזדמנות הראשונה לעבודה תינתן לעובדי המפעל לשעבר".

‏השופט אורנשטיין ציין כי לאור הצהרת הרוכשים, לפיה ככל שיופעל קו ייצור יוצע לעובדים להשתלב בעבודה, ובהיעדר הצעות ישימות אחרות של רוכשים פוטנציאליים אחרים, הסירו העובדים את התנגדותם למכירה. ‏

טית בית תעשיות מזון מייצרת את השמנים יצהר וקנולה, מרגרינה ושמנים לתעשייה. בין לקוחותיה נמצאות חברות מובילות כמו אסם ושטראוס. לחברה מפעל בסמוך לצומת "עד הלום" בדרום, המשתרע על שטח של כ-60 דונם, והיא מעסיקה כאמור כ-100 עובדים.

‏קבוצת הרוכשים כוללת את אולשק, יעקב אולשך, משה גלם, ציון אטיאס ואלי בוקרא.

מהצעת המכר עולה כי 34 מיליון מהתמורה משולמים עבור קרקע באזור התעשייה "עד הלום" באשדוד, שם נמצא מפעל הייצור, ושאר התמורה תשולם עבור המלאי, המוניטין והציוד.