אגאן ג'ונס הורידה את דירוג האשראי של ספרד ל-"+CCC"

בכך מצטרפת הסוכנות לפיץ', שהורידה לפני יומיים את דירוג האשראי של 18 בנקים בספרד

בדיוק כשהיה נדמה שהפוקוס עבר מספרד לאיטליה, הגיעה סוכנות הדירוג אגאן ג'ונס וחתכה הערב (ד') את דירוג האשראי של ספרד מ-"B" ל-"+CCC" (דירוג "זבל"), מה שהחריף את הנפילה במדדים בשעה האחרונה של המסחר בוול סטריט.

בכך מצטרפת הסוכנות לפיץ', שהורידה לפני יומיים את דירוג האשראי של בנקים בספרד. פיץ' חתכה את דירוג האשראי ארוך הטווח של באנקו בילבאו ובאנקו סנטנדר, שני בנקים גדולים בספרד, לרמה של "+BBB" מרמה קודמת של "A", בנוסף ל-18 בנקים נוספים במדינה. הסיבה להורדת הדירוג היא ההערכות ל"מיתון מתמשך" בכלכלת ספרד עד 2013.

היום הצהיר ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, כי הוא יוצא למלחמה בבכירים בגוש האירו, בהובלת ממשלת גרמניה, שמסרבים להיענות לדרישותיהן של מדינות הפריפריה מהבנק המרכזי האירופי לבצע רכישות אג"ח נוספות.

ראחוי אמר כי הוא כתב בקשה מיוחדת לחוזה מנואל בארוסו, נשיא הנציבות האירופית ולהרמן ואן רומפוי, נשיא האיחוד האירופי, בו הוא קורא להם לנקוט צעדים נוספים בכל הנוגע למאבקן של מדינות הפריפריה במשבר החוב תחתיו הן נאנקות.

כל זאת לאחר שבסוף השבוע ספרד קיבלה חבילת חילוץ של כ-100 מיליארד אירו לבנקים שלה, על רקע העלייה המתמדת בתשואה על האג"ח הממשלתיות והיציאה, למעשה, משוק האג"ח האירופי.