איטליה גייסה 4.5 מיליארד א' בהנפקת אג"ח; הריבית עלתה

(עדכון) למרות סכום הגיוס הנמוך יחסית, מדובר בהנפקה חשובה עבור השווקים ■ בהנפקת אג"ח ל-3 שנים הריבית עלתה לרמה של 5.3% לעומת 3.9% בהנפקה קודמת

ממשלת איטליה הנפיקה היום (ה') אג"ח לטווחים ארוכים במהלכה הריבית על אגרות החוב רשמו עלייה חדה לעומת ההנפקות הקודמות, בזמן שהלחצים על הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו מתגברים לאחר אישור חבילת החילוץ לבנקים הספרדים במהלך סוף השבוע האחרון, שלא הצליחה לעודד את השווקים.

ההנפקה של היום לא היתה גדולה מבחינת הסכום שגוייס, אולם החשיבות שלה נובעת מהתוצאות שהתקבלו ממנה. הממשלה האיטלקית גייסה 4.5 מיליארד אירו במהלך ההנפקה הנוכחית - בהתאם לסכום היעד העליון - כשהביקושים בהנפקה הנוכחית היו טובים.

הממשלה הנפיקה אגרות חוב ל-3 שנים בהיקף של 3 מיליארד אירו במהלכה הממשלה שילמה ריבית ממוצעת של 5.3% לעומת ריבית של 3.9% ששולמה בהנפקה הקודמת שהתקיימה בחודש שעבר. בנוסף, הממשלה הנפיקה אגרות חוב ל-7 ו-8 שנים, כשהריבית הממוצעת על האג"ח ל-7 שנים עלו מ-5.21% ל-6.1%.

"ההנפקה של היום מתקיימת כשהמצב הכלכלי מאתגר", נכתב בסקירה של סיטיגרפ ללקוחות לפני ההנפקה. "למרות שסכום ההנפקה נחשב לקטן יחסית והיא צפויה לתמוך מעט בשווקים, הסנטמנט בשווקים עדיין שברירי - הודות בעיקר למצב הפוליטי ביוון לקראת הבחירות ביום ראשון ומצב מערכת הבנקאות הספרדית".

אתמול, נאלצה הממשלה האיטלקית לשלם ריבית ממוצעת של 3.972%, בהנפקת אג"ח של 6.5 מיליארד אירו שמהווים עליה של 1.6 נקודות האחוז לעומת הריבית הממוצעת ששולמה בהנפקה הקודמת ב-11 במאי שעמדה על 2.34%. הביקושים להנפקה של אתמול עמדו על פי 1.73 מההיצע לעומת 1.79 בהנפקה הקודמת.