דיווח: מערכת הבנקאות הספרדית צריכה 60 מיליארד אירו

על פי דיווח באחד העיתונאים המקומיים, שני המבקרים החיצוניים קבעו שמערכת הבנקאות הספרדית צריכה 60 מיליארד א' ■ בדוח של קרן המטבע שפורסם לפני כשבוע, נכתב שהמערכת צריכה 40 מיליארד א'

עיתון מקומי ספרדי מדווח הבוקר ששני המבקרים החיצוניים, שממשלת ספרד שכרה את שירותיהם על מנת להעריך את היקף הסיוע הדרוש למערכת הבנקאות המקומית, פרסמו דוח ראשוני לפיו הבנקים בספרד צריכים כ-60 מיליארד אירו על מנת לייצב אותם.

הדיווח שמתפרסם בעיתון היומי ABC מבוסס על דוח ראשוני, שלטענתם הגיע לידיהם, וגם עדות של מקורבים לשני המבקרים אוליבר ווימן ורולנד ברגר. על פי הדיווח, הבנקים Novalgalicia Banco ו-CatalunyaCaixa אמורים לקבל 66% מהסכום של חבילת הסיוע, בעוד ששאר הכסף יתחלק בין 5 בנקים נוספים.

הדוח הסופי של שני המבקרים צפוי להתפרסם עד ה-21 ביוני, ולפי הדוח שלהם יחד עם הדוח שפורסם ביום שישי של קרן המטבע הבינלאומית ייקבע הסכום הסופי שספרד תדרוש כסיוע מהאיחוד האירופי למערכת הבנקאות שלה.

ביום שישי הקדימה קרן המטבע הבינלאומית פרסום הדוח בעניין מערכת הבנקאות הספרדית שהיה אמור להיות מפורסם 3 ימים לאחר מכן. במסגרת הסקירה המקיפה של הקרן נכתב שמערכת הבנקאות המקומית צריכה לפחות 40 מיליארד אירו על מנת להתייצב.