דורון עופר תובע חצי מחלקו של יולי בעופר השקעות

לטענת בנו של יולי עופר ז"ל, אביו הבטיח לו שיקבל מחלקו בבעלות בחברה ■ דורש לכבד צוואה קודמת, שבה יולי עופר חילק שווה בשווה את רכושו בין שני ילדיו

הסכסוך על הירושה של המיליארדר יולי עופר ז"ל הולך ומחריף. בנו, דורון עופר, הגיש היום (ה') לבית המשפט תביעה לקבל חצי מחלקו של יולי עופר המנוח בחברת עופר השקעות, בטענה כי אביו המנוח הבטיח לו בחייו חצי מהבעלות בחברה - כך נודע ל"גלובס".

דורון עופר טוען כי ככל הנראה, הצוואה השנייה (והאחרונה) של יולי עופר, שעל-פיה הוריש עופר את כל מניותיו בחברת עופר השקעות לאחותו של דורון, ליאורה עופר, אינה תקפה, וכי בית המשפט צריך לכבד את הצוואה הראשונה שכתב האב, שבה חולק הרכוש שווה בשווה בין האחים דורון וליאורה עופר.

שתי צוואות שונות

עופר השקעות היא, בין היתר, בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי-טפחות ביחד עם מוזי ורטהיים. בנוסף, מחזיקה החברה בחברת הנדל"ן המניב מליסרון המובילה בענף הקניונים, ועוד. יולי עופר ז"ל היה בעליה של חברת עופר השקעות יותר מ-54 שנה.

יצוין כי כשבוע לאחר מותו של איל ההון יולי עופר בספטמבר 2011, עם פתיחת הצוואה האחרונה שכתב בנובמבר 2008, החל מאבק ירושה בין ילדיו, בתו הבכורה ליאורה ובנו הצעיר דורון. זאת, לאחר שהתברר כי עופר הוריש את כל מניותיו בחברת עופר השקעות לליאורה, ואילו בנו, דורון עופר, לא קיבל דבר.

אז גם התברר כי יולי עופר השאיר אחריו שתי צוואות שונות: הראשונה חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין שני ילדיו דורון וליאורה; ואילו בצוואה השנייה הוא העביר את כל המניות לליאורה.

על שתי הצוואות חתום עורך הדין של המשפחה, עו"ד צבי אפרת ממשרד גורניצקי.

בית המשפט ביקש את תגובת היורשים המופיעים בצוואה - ליאורה ורות עופר וכן הנכדים, ילדיהם של ליאורה ודורון. מאחר ששמו של דורון לא הופיע בצוואה, הוא נאלץ להגיש בקשה להצטרף להליך המשפטי.

בנובמבר 2011 חשף "גלובס" כי גם רות עופר, אלמנתו של יולי עופר, בוחנת את זכויותיה העצמאיות שרכשה על-פי הדין בזכות נישואיה ליולי עופר. זאת, כדי לגבש עמדה סופית בסכסוך המשפטי על העיזבון של עופר.

את דורון עופר מייצגים עורכי הדין אלקס הרטמן ויוסי מנדלסון.