מונטי: "איטליה תתגבר על המשבר ללא סיוע חיצוני"

ראש ממשלת איטליה מנסה להרגיע: "אנו נצליח להתמודד עם המצב בעצמנו ואנו כבר עושים זאת"

איטליה תתגבר על המשבר הכלכלי במדינה ללא סיוע חיצוני, כך אמר אתמול (שבת) ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי - לאור החשש המתגבר כי ממשלתו תהיה הבאה בתור שתזדקק לסיוע חיצוני, אחרי אישור חבילת החילוץ לבנקים בספרד בהיקף של 100 מיליארד אירו.

"אנו נצליח להתמודד עם המצב בעצמנו ואנו כבר עושים זאת, ללא עזרת ה'טרויקה'", ציין מונטי, בהתייחס לאפשרות כי ממשלתו תקבל סיוע חיצוני מקרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי.

לאחר אישור הסיוע החיצוני לספרד - המדינה הרביעית שזכתה לסיוע חיצוני בגוש האירו אחרי יוון, פורטוגל ואירלנד, עובר הפוקוס לאיטליה - והחלו לעלות ספקולציות בשווקים כי הכלכלה השלישית בגודלה באירופה, המחזיקה בחובות של כ-2 טריליון אירו, תזדקק גם היא לסיוע.

"לא הגיוני לחשוב ולצפות שבתוך 7 או 8 חודשים כל הבעיות ייפתרו", המשיך מונטי. "תוצאות הבחירות ביוון ופתרון האפשרי של מנהיגי אירופה למשבר בסוף החודש, ישפיעו על השווקים בכלל ועל המצב באיטליה בפרט".

"אם בשבועיים הקרובים לא נצליח לראות הצעה משמעותית לשיפור המשבר", סיכם מונטי, "עלינו לשנות את הפסיכולוגיה בה אנו משתמשים לטיפול בו".

איטליה סובלת מיחס חוב-תוצר הקרוב לרמה של 120% ויחס גירעון תוצר שצפוי לרדת לרמה של 3% במהלך השנה (בשנה שעברה הסתכם הגירעון בכ-3.9% מהתוצר). לפי תחזיות ה-OECD, כלכלת איטליה צפויה להתכווץ בכ-1.7% השנה.