סוני מובייל Smart Watch - שעון-אינטרנט יעיל

שעון היד הופך להרבה יותר מאביזר אופנה המציג את השעה - אפשר להתחבר באמצעותו לפייסבוק ולענות למסרונים ■ ה-Smart Watch של סוני מובייל מספק יכולות רבות לאנשים שרוצים להיות מחוברים ללא הפסקה, ומחירו סביר

טלפונים חכמים כבר יש לנו, וגם טלוויזיות חכמות כבר קיימות בשוק. הטרנד החדש הוא שעון חכם, Smart Watch, שמצויד במסך ומחובר לאינטרנט, כך ששעון היד הופך להרבה יותר מאביזר אופנה המציג את השעה, ואפשר להתחבר באמצעותו לפייסבוק ולענות למסרונים.

מסך: ה-Smart Watch פועל רק עם טלפוני אנדרואיד, והוא מגיע עם מסך מגע בגודל 1.3 אינץ' עם תצוגה באיכות נמוכה יחסית, שמקשה מאוד על צפייה באור שמש ישיר. למרות שהחברה אומרת שהוא עמיד לשריטות, לנו הוא נשרט מהר מאוד.

עיצוב ומידות: השעון עבה מדי - 8 מ"מ, ושוקל עם הרצועה 26 גרם. הרצועה נראית זולה יחסית, אבל ניתנת להחלפה עם רצועות של שעונים אחרים (מתאם כלול בערכה).

שיחות: ה-Smart Watch מאפשר גישה לכל המידע החשוב באופן מיידי, למשל, כאשר נכנסת שיחה, השעון רוטט ומציג חיווי בעברית של האדם המתקשר ותמונה. באותו רגע ניתן לנתק את השיחה או להשתיק את הצלצול. למרבה הפלא, הרטט על היד ממכר, ומהר מאוד מתרגלים להסתכל על היד כשהטלפון מצלצל, גם כשבכלל לא עונדים את השעון.

אפליקציות: מלבד שיחות, ניתן לקרוא מסרונים ולענות תשובה גנרית שמבקשת להתקשר חזרה. גם פייסבוק נמצאת כאן ומאפשרת מהשעון צפייה בסטטוסים. יש גם חיווי של ציוצים מטוויטר, מזג האוויר, גישה לפגישות קרובות מלוח השנה ושליטה בנגן המוזיקה. השעון מאפשר הורדת אפליקציות נוספות מהחנות של גוגל. אפליקציה שהייתה מאוד חסרה לנו, זה חיווי להודעות נכנסות ב-WhatsApp.

ספורט: אחת האפליקציות החביבות היא Endomondo, שעברה התאמה מיוחדת לכאן. באמצעות השעון, אפשר לראות בזמן ריצה נתונים על זמן ומרחק (דרך ה-GPS שבטלפון). מי שמחבר רצועת דופק לסמארטפון, יכול לקבל מידע נוסף ולוותר על שעון ייעודי.

סוללה: הסוללה מחזיקה בערך יומיים וחצי של שימוש. חבל שהטעינה עובדת עם מטען מיוחד ולא מיקרו USB.

בשורה התחתונה: השעון מספק יכולות רבות לאנשים שרוצים להיות מחוברים ללא הפסקה, ומחירו סביר.

מחיר: 580 שקל בחנות של סוני מובייל ברמת גן.

ציון: 8.5.