כליף תובע 4 מיליון שקל מצבי ויליגר: "לא שילם על הסדרי מס"

לטענת מומחה המס עו"ד אורי כליף, ויליגר חייב לו כספים, בין היתר בגין הסדרי מס שגיבש עבורו ■ ויליגר: "הוא לא ייצג אותי"

המאבק בין מומחה המיסוי הבינלאומי ואיש העסקים, עו"ד אורי כליף, לבין מנכ"ל חברת ויליפוד ומבעליה, צבי ויליגר, עולה מדרגה: הבוקר (ה') הגיש עו"ד כליף תביעה, בסדר דין מקוצר, בהיקף של כ-4 מיליון שקל, שבמסגרתה טען כי ויליגר הפר התחייבויותיו על-פי הסכמים בין השניים, וכן לא דיווח לרשויות המס ולרשות לניירות ערך על הסכמי העברת מניות שערך בעסקת ויליפוד-גאידמק.

כליף טוען בתביעתו, אשר הוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר צברי, הילית אראל-שכטר וניר שפרן, כי ויליגר חייב לו כמיליון שקל שכר-טרחה עבור הסדרי מס שערך עבורו, וכן יותר מ-2 מיליון שקל עבור כספים שכליף העביר במסגרת עסקת המניות ויליגר-גאידמק.

תביעתו של כליף עוסקת, כך נטען, בשתי התקשרויות חוזיות בינו לבין ויליגר. הראשונה - התקשרות לייצוגו של ויליגר מול רשויות המס והשגת הסדר להפחתת מס. בעניין זה, כליף תובע שכר-טרחה בסך של כ-800 אלף שקל מויליגר, לאחר שלטענתו הצליח להשיג עבורו חיסכון במס של יותר מ-8.5 מיליון שקל.

היחסים התערערו

העניין השני הוא תביעה להשבת סכום קרוב ל-1.8 מיליון שקל, שהעביר כליף לויליגר לצורך רכישת מניות ויליפוד, ומכירתם מיד לארקדי גאידמק במסגרת העסקה למכירת מניות ויליפוד לגאידמק. ויליגר, נטען, קיבל את הכסף מעו"ד כליף, אך לא העביר לו את הרווחים שהופקו ממניות אלה, לא העביר את המניות ואף לא החזיר את הכסף שקיבל.

מכתב התביעה עולה עוד כי הצדדים הכירו בשנת 2007, במסגרת עסקה לרכישה משותפת של קרקעות ברומניה, שאותה יזם כליף ואליה ביקש ויליגר להצטרף. עסקה זו היא הרקע לסכסוך שפרץ בין השניים. בשנים 2006-2008 השקיעו ויליגור וכליף ביחד, באמצעות חברות שבבעלותם, בקרקעות במזרח אירופה, אך בהמשך יחסיהם התערערו, לאחר שויליגר האשים את כליף בהונאה.

חילוקי דעות

הסכסוך הגיע לשיאו בספטמבר 2011, כאשר ויליגר הגיש תביעה נגד כליף בגין חילוקי דעות בנוגע למחיר קרקעות, שנקנו על-ידי חברות בשליטתם ברומניה. לפני כ-3 חודשים זכה כליף בניצחון-ביניים, כאשר בית המשפט ביטל פסק דין שחייב אותו לפצות את ויליגר בכ-13 מיליון שקל. זאת, לאחר שכליף הוכיח כי לא קיבל את התביעה משום שהעביר את מרכז חייו ללונדון.

צבי ויליגר מסר בתגובה: "הגשתי תביעה נגד אורי כליף בגין עסקת נדל"ן ברומניה, שבגינה הוא נחקר במשטרה. בעסקת המניות של חברת ויליפוד, שלכאורה הוא קנה ממני, הוא ביקש לבטל את העסקה, לאחר שלא עמד בהסכם. באשר להסדרי המס, הוא כלל לא ייצג אותי".