XTL וקרן מדיקה ירכשו חלק מאינטרקיור ב-3.25 מיליון דולר

העסקה מגלמת שווי של 1.75 מיליון דולר לאינטרקיור ■ בעבור XTL זוהי כניסה ראשונה לתחום המכשור רפואי

אינטרקיור, שפיתחה ומשווקת מכשיר להורדת לחץ דם, מצאה משקיע שיושיע אותה מחוב האג"ח שלה, שעומד על כ-51 מיליון שקל.

חברת XTL, שעסקה עד כה רק בפיתוח תרופות, הודיעה בשבוע שעבר כי תרכוש את חברת המכשור הרפואי, בכפוף להסדר חוב שיושג בחברה. המהלך ייעשה בשיתוף קרן הון הסיכון מדיקה, המחזיקה היום ב-14.8% מהחברה. להשלמת העסקה דרושה הסכמת בעלי המניות והאג"ח של החברה.

אינטרקיור נסחרת ברשימת השימור לפי שווי שוק של 618 אלף שקל. בין בעלי המניות שלה נמצאים יעקב שחר, מבעלי חברת מאיר וקבוצת מכבי חיפה, ואיש העסקים אריה עובדיה. עם זאת, שניהם לא ישתתפו בהשקעה וצפויים להידלל במניותיהם. ההשקעה תבוצע לפי שווי של 1.75 מיליון דולר לפני הכסף לאינטרקיור.

על פי ההסכם הנוכחי, XTL ומדיקה ישקיעו 3.25 מיליון דולר באינטרקיור, מהם כחצי מיליון דולר במזומן, עוד חצי מיליון דולר בשירותי ניהול או במזומן (לבחירת המשקיעות), ו-2.2 מיליון דולר נוספים במניות XTL על פי שערן בעת חתימת העסקה. XTL נסחרת לפי שווי שוק של 267 מיליון שקל (כ-70 מיליון דולר). בנוסף, תתקבל הלוואה של 100 אלף דולר ממדיקה, ואינטרקיור תפעל להמיר את כל החוב שלה למניות, ביחס שיוסכם עם הנושים.

אינטרקיור פיתחה מכשיר שמשלב חיישן עם תוכנת אימון, ומעניק פידבק על איכות הנשימה. כך מצליחה החברה להשיג תוצאות מוכחות של הורדת לחץ דם. עד כה היא החברה היחידה בעלת מכשיר מסוג זה שקיבל אישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב).

בזכות השיווק המוצלח שלה, היא הגיעה ב-2007 למכירות של 36 מיליון שקל. בתקופת המשבר הכלכלי ירדו מכירותיה והיא נקלעה לקשיים בהחזר החוב. ב-2011 אינטרקיור רשמה מכירות של 12 מיליון שקל בלבד, אך במקביל צמצמה משמעותית את ההפסדים. עם הסרת חוב האג"ח מקווה החברה להשיב את המכירות לקדמותן, בין היתר בעזרת השגת שיפוי ביטוחי באנגליה - אחד השווקים המרכזיים שלה.

בעבור XTL, שכאמור פעילה בפיתוח תרופות, זוהי הזדמנות להשקיע בחברה תפעולית עם הכנסות נאות, ש"הגיבנת" שלה היא חוב, שיוסר בעקבות ההסכם.