שינויים נוספים בבלופניקס: מחליפה מנכ"ל ומוכרת את KMS

חברת הטכנולוגיה חייבת לבנקים כ-10.2 מיליון דולר ■ החברה הבת נרכשה על ידי חברת אמן

הצרות בספקית הפתרונות להסבה ומודרניזציה של מערכות מידע, בלופניקס, לא מסתיימות. עם זאת, נראה כי החברה מנסה לשפר את המצב.

בסוף השבוע הודיעה בלופניקס על שינוי ארגוני נוסף בהנהלתה, שכולל בין השאר את פרישתו של המנכ"ל, שמעון בר קמה, כשמונה חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקיד, והצטרפותו לדירקטוריון החברה. את מקומו יתפוס מט בל, מי שכיהן עד כה כנשיא החברה.

על רקע זה, הודיעה היום בלופניקס על מהלך אסטרטגי נוסף שנועד למקד אותה בליבת הפעילות: החברה הבת KMS, המספקת פתרונות בתחום ניהול הידע לספקיות שירותים, נרכשה על ידי ספקית שירותי המחשוב, אמן, בעסקה שהיקפה מוערך בכמה מיליוני שקלים.

KMS מונה כמה עשרות עובדים, ואלו יצטרפו לחברת אמן. לדברי מנכ"ל אמן, בן פסטרנק, "אני צופה גידול במחזורי פעילות הקבוצה בעשרות מיליוני דולרים תוך שלוש שנים, בתחום זה".

זהו המהלך האסטרטגי השני הבולט שמבצעת בלופניקס בתקופה האחרונה. בנובמבר מכרה החברה את פעילות הפיתוח וניהול היישומים (AppBuilder) לחברת מג'יק בתמורה לכ-17 מיליון דולר. תקבולי המכירות הקודמות שימשו ראשית להפחתת החובות לבנקים, וניתן להניח שזו גם המוטיבציה העיקרית במכירה הנוכחית.

החובות לבנקים מעיקים על החברה מסוף 2011, לאחר שלא עמדה באמות המידה הפיננסיות (קובננטים) להן התחייבה, ולפיכך היא נכנסה להסכמים חדשים מול הבנקים. נכון לסוף הרבעון הראשון יש לבלופניקס חוב לבנקים בסך כ-10 מיליון דולר לטווח קצר, ועוד 200 אלף דולר לטווח ארוך.

המכירה הנוכחית, בתוספת מימון מחדש של החוב עליו הודיעה החברה במארס, הביאו להפחתת החוב הכולל, אותו מעריכה כעת בלופניקס בפחות מ-0.6 מיליון דולר.