מחר: דוח המבקר על אסון הכרמל; "לא יפוטרו שרים"

דוח המבקר צפוי להטיל "אחריות מיוחדת" על שטייניץ ועל ישי לשריפה בכרמל

ראש הממשלה לא מתכוון לנקוט בצעדים מעשיים לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה על השריפה בכרמל, שצפוי להתפרסם מחר, כך העריכו היום (ג') בכירים במערכת הפוליטית. בניגוד לפרסומים קודמים, שלפיהם יאלץ נתניהו לבצע שינויים בתפקידי השרים ולהזיז מתפקידם את אלו שהדוח יטיל עליהם אחריות, סבורים שרים בכירים, ששוחחו עם נתניהו, כי אין בכוונתו לבצע שינויים סביב שולחן הממשלה. אמש אף פורסם בערוץ 10 כי נתניהו הבטיח לשטייניץ, כי לא ייפגע מהדוח.

לפי הערכות מוקדמות, הדוח עתיד לכלול, בין היתר, הטלת "אחריות מיוחדת" לאסון על שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ, ולנקוב בהם כאשמים המרכזיים למחדלים, ולמצב הקשה של מערך הכבאות.

בסביבת שטייניץ וישי החלו להיערך למערכה התקשורתית סביב פרסום הדו"ח. את מלאכת ההגנה על שטייניץ בכלי התקשורת יעשו יועצו לשעבר עומר מואב, יועצו הנוכחי אבי שמחון ועורך דינו אריאל בנדור.

ישי צפוי לשגר לתקשורת, בין היתר, את השופט אליהו וינוגרד, שנשכר לצורך ההגנה עליו בפרשה, את עו"ד יעקב בורובסקי, ואפשר לשער שגם בכירים בש"ס, ובהם אריאל אטיאס, יחלצו להגנתו.

הרב מגבה את ישי

מי שעוד התגייס להביע תמיכה בישי הוא מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. הרב הבהיר כי הוא מעניק לישי גיבוי מלא, והביע הערכה רבה על תפקודו. לפני כמה ימים אמר הרב עובדיה בשיעור השבועי שלו כי "המרגלים ששלח משה לפי כניסת בני ישראל לארץ החליטו מראש על כתיבת דו"ח שלילי על ארץ ישראל, כמו בדו"ח מבקר המדינה", ורמז כי מבקר המדינה החליט מראש כיצד יראה הדו"ח.

הדוח על השריפה בכרמל, שבה נספו 44 בני אדם, צפוי להיות אחד הדוחות הגדולים והמפורטים ביותר שהוציא מבקר המדינה, והוא צפוי להציף סדרה ארוכה של מחדלים, שהובילו לתוצאה הטרגית של השריפה הקטלנית שארעה בדצמבר 2010, וגבתה מחיר כבד וחסר תקדים בהיקפו.

כאמור, הדוח צפוי להצביע על שטייניץ וישי כאשמים מרכזיים באסון. באשר לראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', צפוי המבקר לקבוע כי הם נושאים באחריות מיניסטריאלית-כוללת לאסון, ולא באחריות אישית.