הנשיא מזמין, הבכירים מתייצבים

מי הגיעו לוועידת הנשיא? ■ מה הסוד של ג'ון צ'יימברס? ■ וגם: יוסי בכר מארח לקוחות פרטיים

אמש נפתחה בבנייני האומה בירושלים ועידת הנשיאה הרביעית תחת הכותרת: "פונים אל המחר". במליאת הפתיחה החגיגית של הוועידה, שתימשך עד מחר (חמישי), העניק נשיא המדינה שמעון פרס את עיטור הנשיא למדינאי היהודי-אמריקני ד"ר הנרי קיסינג'ר. האות ניתן לו על תרומתו יוצאת הדופן למדינת ישראל ולאנושות.

יצחק וחיה תשובה / צילום: יוסי זליגר
 יצחק וחיה תשובה / צילום: יוסי זליגר

יצחק וחיה תשובה

במעמד הענקת העיטור אמר פרס לקיסינג'ר: "אתה עומד בפסגת המאבק למען השלום, ומהווה השראה לרודפי השלום. אני זוכר מביקורך הראשון בערב הסעודית, שאמר לך המלך שהוא מקדם את פניך כבן אנוש ולא כיהודי, וענית לו שכמה מחבריך הטובים ביותר הם בני אנוש". קיסינג'ר הנרגש השיב: "זה יוצא דופן לאדם בן 89 לומר 'הלוואי שההורים שלי היו פה. הם היו גאים'".

יאיר סרוסי שרי אריסון / צילום: יוסי זליגר
 יאיר סרוסי שרי אריסון / צילום: יוסי זליגר

יאיר סרוסי ושרי אריסון

לוועידה הוזמנו אנשי עסקים רבים וכשהנשיא מזמין הטייקונים מתייצבים. נצפו באולמות הועידה: טוני בלייר, השר אביגדור ליברמן, ד"ר יוסי ורדי, נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, שרי אריסון, יאיר סרוסי, אירית איזקסון, הנשיא לשעבר יצחק נבון, יצחק וחיה תשובה, אלפרד אקירוב, מיקי פדרמן, דודי וייסמן, ציון קינן, יעקב פרנקל, רעיה שטראוס, שלמה שמלצר, ראובן אדלר, עו"ד רם כספי ורעייתו אתי, עו"ד ישראל מימון, מאיר ברנד, משה דבי, עדינה בר-שלום, נאוה ברק ושלום זינגר, עו"ד ברוריה לקנר, רות ווסטהיימר, שולה זקן, ונשיאי אלבניה, חוף השנהב וקרואטיה.

צ'יימברס אמפטי

לכל מנכ"ל שעלה לגדולה יש את היתרונות שלו. לג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, ברור מה הוא מביא לשולחן: הקשבה ואמפטיה. כך, בארוחת הצהריים החגיגית שנערכה במלון המלך דוד בירושלים, הוזמנו 100 הלקוחות הבכירים של החברה בישראל, פשוט לשתף אותו במה שמפריע להם בהתנהלות החברה.

ג'ון צ'יימברס / צילום: איל יצהר
 ג'ון צ'יימברס / צילום: איל יצהר

ג'ון צ'יימברס

עם אותה הגישה הגיע צ'יימברס למסיבת עיתונאים. הוא חילק לנוכחים כרטיס ביקור עם כיתוב בעברית וסיפר על הערצתו לשמעון פרס, שהיה המבקר הראשון בביתו החדש. לאחר שהסתיימו השאלות, הוא רכן קדימה ולחש: "האם יש משהו שיכולנו לעשות בכדי להקל עליכם?". סביב השולחן השתררה לרגע שתיקה מביכה, אבל גם הציניות של העיתונות הישראלית נשברה מהר מאוד.

שמוליק שלח

בכר במוזיאון

יו"ר דיסקונט ד"ר יוסי בכר, מנכ"ל הבנק ראובן שפיגל ואבי לוי ראש חטיבת נכסי הלקוחות, קיימו בשני בערב את האירוע השנתי ללקוחות הבנקאות הפרטית מאזור המרכז של הבנק. האירוע התקיים באגף החדש של מוזיאון תל-אביב לאמנות שם קיבלה את פני הבאים נועה טובים, מנהלת האגף לבנקאות פרטית ישראלית. האורחים הוזמנו לסיור בתערוכה "צפיפות החומר - אומנות עכשווית מהודו", טעמו כיבוד של "מגי וטולי" והאזינו לקטעי נגינה של יצירות הודיות. נצפו: חברי הנהלת הבנק הסמנכ"לים אתי דויטש, אורית אלסטר, יוסי ברסי, יגאל רונאי, יובל גביש ויוסי פרץ; וגם: זהר זיסאפל מבעלי קבוצת רד, עו"ד ששי גז ורעייתו דניאלה, ישי דוידי, מוטי אלמליח, ירון מילר, אבי כץ יו"ר קרן הגשמה, אהרון שעשוע ומנשה זליכה בעלי דיזנגוף סחר, שולמית נוס, רפאל מהודר ממציא ומפתח הטפטפות של נטפים, זיוה ובכור צבאן ועוד.

הגאלה של קופלר

ימי ה"ביוטי סיטי" של רשת סופר פארם המציגים את החידושים האחרונים של מותגי הקוסמטיקה המובילים, נפתחו אמש באירוע רב משתתפים בגני התערוכה בתל-אביב. ליאון קופלר, בעלי סופר פארם, המקיים את האירוע זו השנה השישית סיפר בהתרגשות על הרשת שהוקמה ב-79' והיום מונה 160 סניפים.

ליאון קופלר טריני וסוזנה / צילום: שייקה כהן
 ליאון קופלר טריני וסוזנה / צילום: שייקה כהן

ליאון קופלר (באמצע) עם טריני וסוזנה

הנוכחים נהנו מהופעה של נועה תשבי, שפתחה את האיוונט ומתצוגת אופנה. כוהנות האופנה טריני וסוזנה, אשר הוטסו במיוחד לישראל, הדגימו מהפך אופנה. בין הנוכחים: ליאור רייטבלט מנכ"ל הרשת, נאווה רביד מנכ"לית לוריאל ישראל, ניצה בילט מנכ"לית לילית קוסמטיקה, אורן רווח מנכ"ל אסתי לאודר, רונן שמיר מנכ"ל אלפא קוסמטיקה, נועם ויימן מנכ"ל דיפלומט ורבים נוספים.

מתגייסים למען הסוכרתיים

אירוע הגאלה השנתי של האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) נערך אמש ב"טירה" שבקיבוץ געש. מדי יעקבזון, מנכ"לית האגודה, קיבלה את פני המוזמנים בהתרגשות והודתה לכל אחד מהם על תרומתו. את הערב הנחה אורי גוטליב ולצדו עמד אוהד לוי, ילד בן 14.5 החולה במחלת הסוכרת אשר "גנב" את ההצגה כאשר הדגים בדקירה על המנחה כיצד בודקים את רמת הסוכר בדם. עוד הגיעה לברך ח"כ אורלי לוי אבקסיס יו"ר הוועדה לזכויות הילד. לאחר הנאומים עלתה להקת תיסלם לבמה והרקידה את הקהל.

רוני מילוא יונל כהן / צילום: אבשלום ששוני
 רוני מילוא יונל כהן / צילום: אבשלום ששוני

רוני מילוא ויונל כהן

במהלך הערב נאספו כ-800 אלף שקל. בין התורמים: יונל כהן מנכ"ל מגדל, פאר נדיר מנכ"ל קניוני עזריאלי, לייזי אורן יו"ר מטריקס, איציק בדר יו"ר גרנות מפעלים אזוריים, אורית בנבנישתי מנכ"לית תגבור בע"מ, רוני מילוא, שלווה הסל, לארי אידלסון מנכ"ל חברת התרופות נובו נורדיסק ישראל, יפית גרינברג, הראל ויזל ורבים נוספים.