נציגו של יעקב אגם נפגש עם כחלון בעניין ערוץ 10

אגם, המתגורר כיום בבריטניה, בוחן אפשרות למזג את רשת וערוץ 10 ולעמוד בראש הגוף המשותף

מוטי שקלאר, נציגו של איש העסקים יעקב אגם, חבר ליוסי מימן ולנציגיו של רון לאודר לפגישה עם שר התקשורת משה כחלון, באשר לאופק הרגולטורי של ערוץ 10. ל"גלובס" נודע, כי הפגישה התקיימה כבר לפני מספר שבועות.

אגם, ישראלי המתגורר בבריטניה, שוהה בימים אלה בארץ ולא ברור עדיין אם יבקש לפגוש בעצמו את השר כחלון.

עוד נודע, כי במסגרת הדיון שהוא מוביל למיזוג בין ערוץ 10 לזכיינית ערוץ 2 רשת, מבקש אגם להיות בעל השליטה בערוץ החדש שיתהווה.

עשויה להתחיל בדיקת נאותות

כפי שפורסם ב"גלובס" בראשונה, אגם ניהל מגעים מקבילים מול רשת וערוץ 10 ונציגי שתי הזכייניות ערכו בפניו מצגות בסדרת פגישות בצרפת לפני כחודשיים. לאחר הפגישות ובירורים באשר למצב הרגולטורי בישראל, אגם נוטה לקבל את התרחיש של מיזוג שני הגופים אל תוך ערוץ 10, המשדר 7 ימים בשבוע.

ההערכה היא כי בזכיינית רשת לא שבעי רצון מהיוזמה, אולם לפי שעה הם משתפים פעולה עם אגם. על-פי גורמים הקשורים בשיחות, לא מן הנמנע כי בקרוב יחל תהליך בדיקת נאותות. מיזוג כזה, או כל תהליך לקראתו, יהיה דרוש את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אגם, ישראלי במוצאו וקיבוצניק בעברו, עומד בראש קרן ההשקעות "ורטיקל", שאותה הקים לפני כשני עשורים. בסיס הקרן הוא בלונדון, והיא משקיעה בעיקר בחברות היי-טק, מחשוב ופרמצבטיקה. לפי הערכות, הונו של אגם, בשנות ה-50 לחייו, נאמד במאות מיליוני דולרים. לפי הידוע, הוא צבר חלק מהונו דרך עסקות מוצלחות שביצע ברשתות מזון איטלקיות, ובחברת המדיה הגרמנית RTL. הקשר שלו לשקלאר, מנכ"ל רשות השידור לשעבר, החל בשירות צבאי משותף של השניים.

שקלאר מסר בשם אגם: "אין תגובה".