עיריית ת"א: "ביהמ"ש העליון קבע שלא יהיו אוהלים בשדרה"

נכון להיום, 1735 איש אישרו את השתתפותם באירוע שיזמה דפני ליף בפייסבוק תחת הכותרת: "מצב חירום! קובעים היום את המחר!"

האם היום הראשון של הקיץ מהווה גם את היום הראשון להצתת המחאה החברתית? האם שדרות רוטשילד יתמלאו מחר באוהלים? פעילי המחאה טוענים שכן, עיריית תל אביב תעשה ככל שביכולתה שלא.

מי שהקימה את האוהל הראשון בשדרה לפני שנה, דפני ליף, טוענת שמחר (ביום שישי) בכוונתה לחזור למקום בו הכל התחיל ולהקים שוב מאהל מחאה.

גם אנשי תנועת 'המחנה המשותף' שהובילו את המאבק נגד חוק טל וארגנו בחודשים האחרונים מחאות נגד הבנקים טוענים שיצטרפו ליוזמה. באותו הזמן, בעיריית תל אביב מסבירים שבכוונתם למנוע כל ניסיון של הקמת אוהלים בשדרה ואומרים: " בית המשפט העליון הוא שקבע כי לא תתקיים בשדרה מחאת אוהלים". יש לציין שתנועות מרכזיות שלקחו חלק במחאה החברתית של הקיץ האחרון כמו התאחדות הסטודנטים הארצית, תנועת דרור ישראל, חלק מהחברים בפורום לצדק חברתי, לא לוקחים חלק בארגון האירוע המדובר.

נכון להיום (חמישי), 1735 איש אישרו את השתתפותם באירוע שיזמה ליף בפייסבוק תחת הכותרת: "מצב חירום! קובעים היום את המחר!". נזכיר שגם מחאת הקיץ הקודם התחילה מאירוע ספונטני שפרסמה ליף באותה הצורה. "ביום שישי ה-22 לחודש אנחנו חוזרים לרחובות ופותחים את האוהלים. החיים שלנו כאן הם לא טרנד. הדבר הזה יגדל עד כמה שאנחנו רוצים שהוא יגדל, אבל בשביל עתיד טוב יותר צריך ושווה להילחם". כך כתבה ליף בפייסבוק.

עידן מילר מתנועת המחנה המשותף מספר שהם מצטרפים ליוזמה של ליף מתוך מטרה לכוון את המחאה כנגד הבנקים: "נמאס להיות פראיירים של הבנקים, אין שום סיבה שהממשלה לא תתערב ותגביל את הריביות המופרזות של הבנקים, דרושה כאן כחלוניזציה של שטייניץ, מה שכחלון עשה בסלולר אפשר לעשות בשוק הבנקאות. המחאה החברתית תגיע להישגים מהירים יותר עם דרישות ברורות שלא חייבות תמיד לבוא על חשבון תקציב המדינה". מילר הוסיף כי התנועה קיבלה אישור להקמת עמדת החתמה בשדרה כמו גם אישור להפגנה של כ-50 איש אבל לדבריו: "נביא איתנו גם אוהלים".

מי שפחות נרגש מהיוזמה החדשה אלו הם תושבי שדרות רוטשילד שזוכרים היטב את הקיץ האחרון, ולאו דווקא לטובה. בעוד פעילי המחאה מבטיחים להקים שוב מאהל באותו המקום מקווים התושבים שהחלטת בית המשפט העליון שהביאה לפינוי המאהל בספטמבר לא תאפשר למוחים להפקיע שוב את השדרה.

מעיריית תל אביב נמסר כי: "עיריית תל-אביב-יפו מאפשרת שימוש במרחב הציבורי לצורך קיום הפגנות ורואה במחאה החברתית אקט לגיטימי וצודק. עם זאת, חשוב להבין, כי המרחב הציבורי נועד לשימושם של כלל תושבי העיר והבאים בשעריה. כמי שאחראית על שמירת הסדר הציבורי ואיזון צרכי כלל תושבי העיר, שוקלת העירייה כל בקשה להקמת דוכן או מאהל מחאה לגופה, תוך איזון הצרכים השונים".