פרטנר וסלקום יפסיקו לשלם לבזק והוט על התשתיות

משרד התקשורת החליט לבטל את התשלום במסגרת מה שמכונה "הסכם הג'יגות" ■ המשרד הגיע למסקנה שמדובר בתשלום כפול שמקבלות חברות התשתית - פעם אחת מספקיות האינטרנט ופעם שנייה מהצרכנים

שינוי מהותי מסתמן בשוק התקשורת: "לגלובס" נודע כי משרד התקשורת החליט לבטל את התשלום עבור השימוש בתשתיות בזק והוט, במסגרת מה שמכונה "הסכם הג'יגות".

בימים האחרונים, החל המשרד לשפץ את נייר המדיניות בנושא שיפורסם ככל הנראה בשבוע הבא.

ההחלטה התקבלה לאחר שהמשרד הגיע למסקנה שמדובר בתשלום כפול שמקבלות חברות התשתית - פעם אחת מספקיות האינטרנט ופעם שנייה מהצרכנים. בעקבות המהלך, בזק והוט צפויות לאבד הכנסות של עשרות מיליונים בשנה, אותן ככל הנראה, הן ינסו לגבות במסגרת ההסכמים להקמת השוק הסיטונאי החדש.

בתוך כך נודע ל"גלובס", כי מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, ומנכ"ל 012 סמייל, עופר פרי, נפגשו עם שר התקשורת ודנו עמו על נושאים הקשורים בהרחבת התחרות בשוק הקווי והסלולרי. ההחלטה של המשרד מגיעה לאחר התלבטויות רבות ולחץ מצד החברות. בזק והוט ניהלו מאבק נגד הדרישה של פרטנר וסלקום לבטל את התשלום.

החברות הסבירו כי יש להן עלויות כבדות בגין השירות לספקיות האינטרנט, והדבר מחייב השקעה בתשתיות והוצאות על תחזוקה וטיפול בתקלות. מנגד הסבירו הספקיות כי מדובר בתשלום כפול, שכן הלקוחות כבר משלמים עבור העברת המידע במסגרת התשלום עבור שירות האינטרנט.

הספקיות מצדן טענו שהסכם הג'יגות נועד למנוע מהן להיכנס לשוק הטלוויזיה, ולהקשות עליהן במסגרת התחרות המתהווה בין ארבע קבוצות התקשורת - בזק, הוט, פרטנר וסלקום. פרטנר וסלקום הצליחו לשכנע את הרגולטור שביטול התשלום הוא נכון מבחינה כלכלית, משום שהוא יאפשר להן גם להתחרות בטלוויזיה על גבי האינטרנט, וגם יאפשר לבזק ולהוט לתמחר את השימוש ברשתות ע"י גביית התשלום ישירות מהלקוחות, מה שיגביר את התחרות בשוק.