אנחת רווחה? הבנקים בספרד יזדקקו ל-62 מיליארד א' "בלבד"

גורמים פרטיים שערכו מבחני עמידות לבנקים בספרד טוענים כי הם יזדקקו לסיוע של "רק" 62 מיליארד אירו במקרה הגרוע ביותר ■ ספרד תשתמש בנתונים אלו כדי לדרוש ממוסדות האיחוד האירופי את הסיוע הדרוש לה כדי לאושש את מערכת הבנקאות שלה

גורמים פרטיים, ביניהם חברת הייעוץ אוליבר ווימן, שנשכרו על-ידי הממשלה בספרד כדי לערוך מבחני עמידות לבנקים במדינה, העריכו כי במקרה הגרוע ביותר ספרד תזדקק לסיוע חיצוני של כ-62 מיליארד אירו.

פרננדו רסטוי, יו"ר הבנק המרכזי של ספרד, אמר בתגובה לידיעה זו כי גם בתרחיש הקיצוני ביותר הבנקים בספרד יזדקקו לסכום שהוא פחות ממסגרת האשראי שהוענקה להם במסגרת חבילת החילוץ שאושרה לספרד ע"י מוסדות האיחוד האירופי לפני כשבוע.

לפי הנתונים שסיפקה חברת הייעוץ, המערכת הפיננסית בספרד תזדקק להון שנאמד בכ-51-62 מיליארד אירו. זאת, כדי להתמודד עם תרחיש קיצון בו התמ"ג במדינה יצטמק ב-6.5% ומחירי הדיור יירדו ב-60%. ע"פ רולנד ברגר, חברת ייעוץ אחרת אותה שכרה הממשלה, במקרה שכזה ספרד תזדקק להון של כ-51.8 מיליארד אירו "בלבד".

לפי הדיווח, ספרד, ששכרה את שני גופי הייעוץ כדי לדעת במדויק את ההון שהיא תזדקק למשוך ממסגרת האשראי שהעניקו לה מוסדות האיחוד האירופי, כדי להבריא את המערכת הפיננסית שלה.שנכנסה לסיחרור מאז המדינה נקלעה למשבר נדל"ן חמור ב-2008.