השיחה: גאוות היחידה של הקהילה העסקית

מי הגיעו לאירוע השנתי של "אמץ לוחם"? ■ דב לאוטמן הזניק את מרוץ החברים הראשון למען חולי ה-ALS ■ וגם: על מה קיבלה מרים אדלסון החזר?

במדשאות הקריה בתל-אביב נפגשו ביום חמישי בערב בכירי המשק ובכירי המפקדים בצה"ל באירוע ההוקרה השנתי לפרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל.

הרב יחיאל אקשטיין, אביגדור קהלני, ציון גבאי, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'
 הרב יחיאל אקשטיין, אביגדור קהלני, ציון גבאי, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'

אקשטיין, קהלני וגבאי

במסגרת הפרויקט, מאומצות כיום 159 יחידות לוחמות של צה"ל על-ידי 141 חברות וארגונים מהארץ ומהעולם. כל חברה מאמצת תורמת מדי שנה, ולמשך שלוש שנים, סכום של כ-100 אלף שקל ליחידה שאותה היא מאמצת. התרומה מיועדת לרווחת החיילים ולפעילות למען אוכלוסיות מיוחדות ביחידות, כגון חיילים נזקקים בגדודים. במסגרת הפרויקט הועברו בשנת 2011 לצה"ל למעלה מ-16 מיליון שקל.

אריק שור, אליעזר שקדי, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'
 אריק שור, אליעזר שקדי, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'

שקדי ושור

הערב נערך במעמד הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, נשיא "אמץ לוחם" ומנכ"ל כלל תעשיות אבי פישר, יו"ר "אמץ לוחם" וסמנכ"ל בטבע איקה אברבנאל, יו"ר האגודה למען החייל אביגדור קהלני, מנכ"ל האגודה למען החייל תא"ל (מיל') אילן טל וחברי פורום מטכ"ל. על ההנחיה הופקד מוטי קירשנבאום, שסיפר לנוכחים כי אביו היה יו"ר האגודה למען החייל בנתניה במשך שנים. הרמטכ"ל סיפר על האתגרים שעומדים בפני צה"ל שמתפתחים ומתעדכנים כל העת. לדבריו, "הצבא יידע להתמודד עם אתגרים מבית ומחוץ, והיכולת להתמודד עימם קשורה גם בערב ההוקרה הזה".

רוית ברניב, עופר קוטלר, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'
 רוית ברניב, עופר קוטלר, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'

ברניב וקוטלר

יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי נשא דברים בשם החברות המאמצות: "בחברה שמצויה בלא מעט דילמות ומחלוקות, אנו מבקשים למצות את המשותף ולחזק את תחושת הסולידריות בחברה הישראלית. אנו נמשיך להושיט יד ל'אמץ לוחם' ודרכו להוקיר את המפקדים והלוחמים שבזכותם אנו יכולים לנהל כאן חיים של בניין ויצירה". קהלני קרא מעל הבמה לחברות נוספות להצטרף לפרויקט "אמץ לוחם". עוד נכחו: אשת הרמטכ"ל רויטל גנץ, רוית ברניב, שזכתה להתעניינות רבה עקב הודעתה על הפרישה מראשות שיכון ובינוי, עופר קוטלר שהגיע עם אשתו ובתו דניאל שהשתחררה באחרונה מצה"ל לאחר ששירתה כקצינה ביחידה קרבית, ענת לוין, יוסי בכר, אריה מינטקביץ', גיורא וצביקה אקרשטיין, שלמה ועתליה שמלצר, הרב יחיאל אקשטיין מהקרן לידידות, ציון גבאי מנכ"ל הקרן, רונן בראל, ארז מלצר, אליעזר שקדי, יואל פלדשו, גיא רוזן, שמעון אלקבץ, אריק שור, שי טלמון, אלי יפה, משה ליאון, רון לובש, פנחס בוכריס, נחשון קיויתי, צבי נטע ועוד.

לאוטמן מזניק

מרוץ החברים הראשון למען חולי ה-ALS בישראל הוזנק בחמישי בערב. את המרוץ יזמו אפרת כרמי מנכ"לית עמותת ישראלס, אביחי קרמר מנכ"ל עמותת פרס לחיים, הלוקה במחלה, ושי ראשוני מנכ"ל חברת "מדיטרנאו 365" הלוקה אף במחלה. במרוץ שנערך ברמת השרון השתתפו למעלה מ-1,000 איש שבאו לתמוך בפועלן של העמותות למען מציאת תרופה ל-ALS ולשיפור איכות חייהם של החולים. נשיא עמותת ישראלס התעשיין וחתן פרס ישראל דב לאוטמן הזניק את הרצים, ביניהם אנשי עסקים ומנכ"לים רבים של חברות שבאו להזדהות עם המטרה.

אביחי קרמר, שי ראשוני, אפרת כרמי, דב לאוטמן, מירוץ למען חולי ALS / צילום: קובי אשכנזי
 אביחי קרמר, שי ראשוני, אפרת כרמי, דב לאוטמן, מירוץ למען חולי ALS / צילום: קובי אשכנזי

יושבים: קרמר ולאוטמן, עומדים: ראשוני וכרמי

רצו למען מטרה טובה: מנכ"ל דנשר טל ברק, מנכ"ל נגב אבי מוטולה, מנכ"ל פליינג קרגו אבי ולדמן, מנכ"ל כלל בריאות ראובן קפלן, מנכ"לית DHL אוולין כהן, מנכ"ל פיגמנט דוני אלרון, מנכ"ל פרומתאוס דרור בלקין, הבעלים של קרן אוורגרין בועז דינטי, מנכ"ל EGS יואב לוינסקי, גבי זליגסון מנכ"ל נובה, אבנר גל מנכ"ל מעגל, עופר גרינבוים מנכ"ל לאומי פרטנרס ורויטל לוי מייסדת רשת ללין.

לוטן בחווה

רוחל'ה ושאול לוטן, מנכ"ל קבוצת משולם לוינשטיין ובעל השליטה בחברה, חגגו את נישואי בתם בחמישי בערב בחוות רונית. הבת והכלה, חן לוטן עובדת בלוינשטיין בתור מנהלת נכסים מניבים - ניהול ובקרת תהליכים, נישאה לניר גור, רואה חשבון במקצועו אשר שבוע לפני החתונה גם קיבל את הרישיון לעריכת דין.

שאול לוטן, חן לוטן, ניר גור, רוחל'ה לוטן, נישואי ניר גור וחן לוטן / צילום: יוסי כהן
 שאול לוטן, חן לוטן, ניר גור, רוחל'ה לוטן, נישואי ניר גור וחן לוטן / צילום: יוסי כהן

שאול לוטן, חן לוטן, ניר גור ורוחל'ה לוטן

בין החברים של ההורים שהגיעו לברך: רקפת רוסק עמינח מנכ"לית בנק לאומי, חיים כצמן יו"ר גזית גלוב ובתו עברונה כצמן, ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים, אירית איזקסון יו"ר ישראכרט ובעלה אורני, רונן אשכנזי מנכ"ל גזית גלוב ישראל, מיכל ועמי פדרמן סגן יו"ר רשת מלונות דן ונשיא התאחדות בתי המלון בישראל, גליה ויהושע מאור, אסתי ואליעזר אלקון יו"ר לוינשטין ששימש גם כעד בעת החתימה על הכתובה, אליטל וג'ייסון אריסון, זיוה ושלום זיידלר, ג'ניס ודני גילרמן, חנה וגדעון המבורגר ובתם שירה, אלישבע ורוני מילוא, עדיה ואיציק סוארי, אתי וגדי פרופר, שייקה ודבורה לנדאו, חיים פרייליכמן, שרגא ברוש, יוסי לנדסמן, ליזיקה ועמי שגיא ועוד. באומנותי עשתה שמח להקת אתניקס.

גינגריץ' מחזיר כסף לאדלסון

מרים אדלסון, אשתו הישראלית של המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון, קיבלה החזר של 5 מיליון דולר שאותם תרמה למסע הבחירות של ניוט גינגריץ', שהתחרה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. גינגריץ' הודיע ב-1 במאי כי הוא פורש מהמרוץ למועמדות ועל כן ההחזר.

מרים ושלדון אדלסון, תומכים ברפובליקנים לנשיאות ארה
 מרים ושלדון אדלסון, תומכים ברפובליקנים לנשיאות ארה

מרים ושלדון אדלסון

בסך הכול תרמו בני הזוג אדלסון 20 מיליון דולר לקמפיין של גינגריץ', כאשר 12.5 מיליון דולר מהסכום נתרמו על ידי מרים אדלסון ואילו 7.5 מיליון הדולרים הנותרים נתרמו על ידי שלדון אדלסון. מוקדם יותר החודש תרמו בני הזוג אדלסון 10 מיליון דולר למבע הבחירות של מיט רומני, שנבחר בסופו של דבר להיות המועמד הרפובליקני במרוץ לבית הלבן.

רן אברמסון