הזדמנות לשורט? פאבר: "משקיעי הסחורות זרקו את המגבת"

לאחר שבסוף השבוע הסחורות ספגו את הירידה החדה ביותר שלהם מאז תחילת השנה הכלכלן הפסימיסט מארק פאבר טוען: "החולשה הזו היא אינדיקטור מובהק להתכווצות הכלכלה הגלובלית" ■ האם זוהי הזדמנות לפתוח פוזיציית שורט?

"משקיעי הסחורות השוריים סוף סוף 'זרקו את המגבת לזירה'", אמר הכלכלן הפסימיסט מארק פאבר בראיון ל-CNBC, לאחר שבסוף השבוע הסחורות ספגו את הירידה החדה ביותר שלהם מאז תחילת השנה.

"החולשה הזו (במחירי הסחורות) היא אינדיקטור מובהק להתכווצות הכלכלה הגלובלית" דברי פאבר. "הנתונים הפונדמנטלים החמירו בזמן האחרון וכעת השוורים זרקו את המגבת ונכנעו. או במילים אחרות, התפיסה השתנתה".

פאבר צופה כי תיתכן חולשה נוספת בסחורות התעשייתיות אך טוען כי מצבן של הסחורות החקלאיות טוב יותר.

בתוך כך, נציין כי מדד CRB של רוייטרס-ג'פריס, העוקב אחר מחירי הסחורות, איבד יותר מ-2% בסוף השבוע - הצניחה החדה ביותר שלו מאז תחילת השנה. כעת, המדד נסחר קרוב מאוד לרמת השפל שלו בספטמבר 2010. הצניחה במדדי הסחורות הגיעה לאחר שהתקבלו מספר נתונים כלכליים מדאיגים, המצביעים על חולשה בכלכלה הגלובלית, ובייחוד בכלכלות החזקות בעולם - ארה"ב וסין.

בשל סיבות אלו, נזכיר כי ביום ה' הנפט הגולמי צנח מתחת לרמה של 80 דולר לחבית - שפל של יותר משנה וחצי, ואילו הזהב נסחר ברמה של 1,561 דולר לאונקיה, לאחר שאיבד יותר מ-3% באותו היום.

לא רק פאבר פסימי לגבי מחירי הסחורות והכלכלה הגלובלית. אנדרו סו, מנכ"ל חברת המסחר Compass Markets, טוען כי הוא חזה את היחלשות הסחורות עוד בתחילת השנה וכי הוא לא צופה התאוששות בקרוב.