הגרלת מוקדמות ליגת האלופות: קרית שמונה נגד ז'ילינה

האלופה הישראלית תפתח את דרכה בסיבוב המוקדם השני מול אלופת סלובקיה; המשחק הראשון ב-17 או ב-18 ביולי בחוץ, הגומלין שבוע לאחר מכן

עירוני קרית שמונה החלה באופן רשמי את הקמפיין האירופי שלה לעונת 2012/13. האלופה הישראלית תפגוש בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות את ז'ילינה אלופת סלובקיה. כך נקבע בהגרלה שהתקיימה היום (ב') במשרדי אופ"א בניון, שווייץ.

בהגרלה נקבע גם כי המשחק הראשון בין השתיים יתקיים ב-17 או ב-18 ביולי בחוץ, הגומלין ישוחק שבוע לאחר מכן בישראל. קרית שמונה תארח את משחקיה במוקדמות ליגתה אלופות באצטדיון המושבה בפתח תקווה.

יחסית ליריבות האופציונליות, קרית שמונה זכתה להגרלה נוחה. ז'ילינה תנסה לשחזר את ההצלחה שלה מעונת 2010/11, אז הצליחה להעפיל בפעם היחידה בתולדותיה לשלב הבתים של הצ'מפיונס אחרי שעברה בשלב הפלייאוף את ספרטה פראג. בבתים סיימו הסלובקים ללא אף נקודה, אחרי שהפסידו את כל המשחקים, כולל תבוסה 0-7 בבית מול מארסיי.

עבור האלופה הישראלית מדובר בצעד הראשון מתוך שלושה, בדרך להופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות. בסך הכל יאבקו 54 קבוצות בשלבי המוקדמות השונים על 10 מקומות בשלב הבתים. יתר 22 המקומות בשלב הבתים של ליגת האלופות כבר מובטחים לקבוצות שהעפילו ישירות למפעל.

במידה וקרית שמונה תודח כבר בסיבוב המוקדמות השני, היא תסיים את העונה האירופית באופן מיידי. במקרה שתודח רק בסיבוב המוקדמות השלישי, היא תקבל הזדמנות לשחק בפלייאוף על הכניסה לשלב הבתים של הליגה האירופית. הדחה במשחק הפלייאוף של מוקדמות הצ'מפיונס, יבטיח לקרית שמונה כניסה אוטמטית לשלב הבתים של הליגה האירופית.