שרון גל: "במה דפני ליף עבדה מהקיץ? כל פעם שהיא לא תמצא דירה בת"א ייצאו לגור באוהל?"

גל בפייסבוק של "לילה כלכלי": קל לי להזדהות עם מצוקה, אך היא לא קיימת בשדרות רוטשילד ■ "קשה לשכנע אותי שמי שבא מכפר שמריהו הוא הנהגה אותנטית, נקייה, אחראית ועקבית" ■ "יש הבדל בין צדק חברתי למחאה פוליטית"

על רקע המחאה החברתית שהרימה את ראשה בימים האחרונים בגל חדש, שרון גל, מנחה התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, מגיב בפייסבוק ומתקשה להזדהות עם האלפים שרוצים לחזור ולהקים אוהל בשדרות רוטשילד בתל-אביב.

פוסט שהעלה גל לדף הפייסבוק של "לילה כלכלי" לפני כשעה צבר כבר יותר מ-1,000 "לייקים" וגרר תגובות רבות - חלקן נזעמות מאוד, וחלקן תומכות בדבריו של גל.

שרון גל, כזכור, הביא הרבה רייטינג לתוכנית שבהנחייתו בערוץ 10 בשנה שעברה, כשיצא נגד אותה דפני ליף בעיצומה של מחאת הקיץ. בסטטוס הנוכחי, גל ידע בדיוק מה יהיו התוצאות ואיזה "רעש" זה יביא לו ולתוכניתו.

להלן הפוסט המלא כלשונו שהעלה גל לרשת:

"הנה התעוררה לה שוב משטרת המחשבות, והיא אלימה ודורסנית - גם מילולית. אני האחרון שתצליחו להשתיק. אז למען הסר ספק: אני בעד מחאה נגד יוקר המחיה, בעד פירוק מונופולים דורסניים, בעד הטלת מסים על עשירים, בעד הקלה במסים עקיפים, וקל לי להזדהות עם מצוקה. אגב, זו נמצאת בעיקר באופקים, בשדרות, בחצור הגלילית, בדרום תל-אביב ובעוד מקומות רבים בישראל - לא ברוטשילד.

"קל לי להזדהות עם זוגות צעירים וצעירים פחות - שעובדים קשה, שמשרתים בצבא, משלמים מסים - ולא מצליחים לקנות דירה ב-130 משכורות. את זה חייבים לשנות, ואנחנו נותנים לזה במה כמעט כל ערב. אבל אני נגד הפוליטיזציה של המאבק, גילויי האלימות ומעשים ונדליסטים. פה זה לא ספרד (מעל 20% אבטלה) ולא יוון הקורסת. אם זו מחאה חברתית, שלא יובילו אותה נוער מר"צ וחד"ש בקריאה להפיל את הממשלה.

"אני בעד הנהגה אותנטית, נקייה, אחראית ועקבית. סליחה, אבל קשה לשכנע אותי שמי שבא מכפר שמריהו הוא כזה. איך זה שמנהיג/ה מתעורר רק בקיץ? מה, בסתיו לא קשה לגמור את החודש? ומה בחורף?

"מסקרן אותי, במה עבדה דפני ליף מאז הקיץ שעבר? האם בכל פעם שתתקשה למצוא דירה במרכז תל-אביב ייצאו כולם לגור באוהל? ומה למען השם היא וחבריה הקרובים מבקשים להשיג? (תשובה כללית כמו 'דיור לכל, חינוך ובריאות' לא מספקת אותי).

"שורה תחתונה - אף אחד לא ילמד אותי מה זה מעמד ביניים, באתי משם, אבל ברצינות - יש הבדל בין צדק חברתי למחאה פוליטית בתוספת ניפוץ זגוגיות וזריקת ביצים על שוטרים".

שרון גל / צלם: מתוך הפייסבוק
 שרון גל / צלם: מתוך הפייסבוק

שרון גל דיבר על המחאה גם בראיון לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV.