סגירה מעורבת בת"א; האג"חים של אי.די.בי המשיכו בקריסה

המשקיעים ממתינים לפסגת מנהיגי גוש האירו שתחל מחר (חמישי) ■ חשיפת "גלובס": באוצר ובבנק ישראל מתנגדים להעלאת יעד הגירעון ■ דנקנר מוכר את המ-לט (של דסק"ש) לקרן פימי

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, זאת לאחר נעילה שלילית אמש במסחר המקומי, ולאור סנטימנט חיובי בשווקים הגלובליים, בציפייה לפסגת מנהיגי גוש האירו שתתקיים בסוף השבוע הקרוב. השאלה הגדולה: האם מנהיגי היבשת יסכימו על דרך חדשה לחילוץ אירופה מהמשבר? מחזור המסחר נותר נמוך גם היום והסתכם בכ-709 מיליון שקל בלבד.

החדשות באירופה תחילה. בעוד עננת משבר החוב מאיימת לפרק את גוש האירו - מנהיגיו מפולגים ומחולקים לשתי מחנות, לקראת פסגת המנהיגים שתתקיים בבריסל החל ממחר (חמישי). בצד האחד עומדת הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל התומכת בהעמקת האינטגרציה ומהצד השני עומדים מנהיגי איטליה, ספרד וצרפת התומכים בהנפקת אג"ח משותפות (אירו-בונדס) ובהמשך הדפסת כספים - רעיון אליו מתנגדת מרקל.

בזירה המקומית, אתמול נחשף ב"גלובס" כי גורמים באוצר (ביניהם הממונה על התקציבים גל הרשקוביץ' והחשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו), כמו גם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר - מתנגדים להחלטתו של ראש הממשלה נתניהו להעלות את יעד הגירעון לשנת 2013. זאת, בהמשך לחשיפת "גלובס" כי נתניהו מעלה את יעד הגירעון ל-3% לשנה הבאה (במקום 1.5%), מתוך ציפייה שלא לבצע העלאות מסים משמעותיות.

שר האוצר יובל שטייניץ הבהיר היום בפורום קיסריה כי הגדלת יעד הגירעון ל-3% בתקציב 2013 לא תמנע העלאות מסים. "קראתי היום את הפרשנים לגבי עדכון יעד הגרעון החדש; אני רוצה להבהיר: יוטלו מסים", אמר שטייניץ. "לצערי הרב, לא יהיה מנוס מהטלת מסים. גם יעד הגירעון החדש של 3% הוא אתגר ואנו מתכוונים לעמוד באתגר הזה. התחזית, יחד עם המתמטיקה, יחייבו למהלכים בתחום המיסוי. אני חייב לומר את זה כי האמינות היא כלי מרכזי שלנו. אנו חייבים להגיד את הדברים לעצמנו וגם לאזרחים".

דנקנר ממשיך לממש - האג"ח ממשיכות בקריסה

ל"גלובס" נודע אמש כי קרן פימי נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת חברת המ-לט מידי דסק"ש שמקבוצת אי.די.בי אשר בשליטת נוחי דנקנר - הבוקר אישרה המ-לט בדיווח לבורסה את ההסכם בדבר העסקה. דובר דסק"ש סרב להתייחס לידיעה. (לסיפור המלא)

הדיווח על העיסקה לא עצר את הנפילה באגרות החוב של קבוצת אי.די.בי היום. נציין את אידיבי אחז אגחד שצנחה במחזור גדול.

עוד חשף אמש "גלובס" את דבר התקדמות לפרויקט ה-LNG הצף של "תמר". חברת KBR נבחרה לבצע את הבדיקות ההנדסיות והתכנוניות (Pre-Feed) לפרוייקט השאפתני שזכה לכינוי המלכותי "קינג". פרויקט ה-FLNG אמור לאפשר ל"תמר" לייצא גז מאמגר באמצעות מתקן הנזלה צף, מהראשונים מסוגו בעולם. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

כמו כן, מניות סקטור הגז והנפט ריכזו עניין ברקע חשיפת "גלובס" כי ועדת צמח מגבשת תוכנית, לפיה המדינה "תקבל אחריות" ותקים בעצמה ועל חשבונה "מוביל ארצי ימי". מדובר במערכת שתתוכנן ותיבנה כדי לשרת את מאגרי הגז העתידיים.

אפריקה ישראל דיווחה הבוקר כי החברה הבת אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, התקשרה בהסכם אשראי חדש עם תאגיד בנקאי זר מקבוצת VTB. על פי הסכם האשראי, הועמדה לחברה מסגרת אשראי בסך כולל של 21 מיליארד רובל (כ-626.5 מיליון דולר), אותה רשאית חברת הבת לממש ב-5 חלקים, תוך שכל חלק מיועד לשימוש מוסכם כמפורט בהסכם האשראי. (לסיפור המלא)

טבע המשיכה לרכז עניין גם היום - לאחר שבסוף השבוע היא "הצליחה להוריד את הקוף מהגב", בעקבות הודעתו של בית המשפט האמריקני שפסק לטובת ענקית התרופות הגנריות והעניק לה ארכה בכל הנוגע לפטנטים של תרופת הדגל שלה - הקופקסון. בעקבות פסיקה זו אנליסטים העלו את מחיר היעד של המניה למחיר של 49 דולר ומעלה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]