המסחר במט"ח: הדולר ננעל בשער יציג של 3.947 שקלים

המטבע האמריקני השלים זינוק של כ-6% ב-3 חודשים ■ הערב: פישר עשוי להתייחס לראשונה להחלטת נתניהו להגדיל את יעד הגירעון

המסחר במט"ח ננעל היום (ד') במגמה של התחזקות נוספת של הדולר, אשר בבוקר התקרב לרף ה-3.96 שקלים, אולם ננעל בהתחזקות של 0.2% בשער יציג של 3.947 שקלים, הן על רקע התחזקות הדולר בעולם והן בשל הגדלת יעד הגירעון בישראל לשנת 2013. האירו עלה ב-0.21% וננעל בשער יציג של 4.929 שקלים. הדולר שהה היום בשיא שלא נראה מאז יולי 2009, לאחר שהשלים זינוק של כ-6% ב-3 חודשים.

אתמול החליט רה"מ נתניהו כי יעד הגירעון יעלה פי 2 לרמה של 3% מהתוצר בתקציב 2013, וזאת כדי להימנע מגזירות כלכליות והעלאות מסים. הגדלת יעד הגירעון מחלישה את השקל, בייחוד לאור העובדה כי היא לא נעשתה בתיאום עם בכירים באוצר ועם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שמתנגד למהלך. (לסיפור המלא)

הבעיה הזו עלולה להפיל את פסגת מנהיגי גוש האירו מחר

המשבר באירופה: בעוד עננת משבר החוב מאיימת לפרק את גוש האירו - מנהיגיו מפולגים ומחולקים לשתי מחנות, לקראת פסגת המנהיגים שתתקיים בבריסל החל ממחר (חמישי). בצד האחד עומדת הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל התומכת בהעמקת האינטגרציה ומהצד השני עומדים מנהיגי איטליה, ספרד וצרפת התומכים בהנפקת אג"ח משותפות (אירו-בונדס) ובהמשך הדפסת כספים - רעיון אליו מתנגדת מרקל.

בזירה המקומית, אתמול נחשף ב"גלובס" כי גורמים באוצר (ביניהם הממונה על התקציבים גל הרשקוביץ' והחשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו), כמו גם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר - מתנגדים להחלטתו של ראש הממשלה נתניהו להעלות את יעד הגירעון לשנת 2013. זאת, בהמשך לחשיפת "גלובס" כי נתניהו מעלה את יעד הגירעון ל-3% לשנה הבאה (במקום 1.5%), מתוך ציפייה שלא לבצע העלאות מסים משמעותיות.

בזירת המאקרו, יתפרסם באירופה מדד המחירים לצרכן בגרמניה (שצפוי לרדת ב-0.1% ביוני, לעומת מאי) וכן מדד אמון העסקים באיטליה (שצפוי לעמוד על רמה של 85.5 נקודות, לעומת 86.2 נקודות באומדן קודם). בארה"ב, יתפרסמו נתון ההזמנות למוצרים בני-קיימא וכן מדד מכירות הבתים.

ב-ATRADE מעריכים היום כי האסטרטגיה לימים הקרובים ניטראלית, כאשר תיקון בצמד דולר-שקל לאזור 3.915 שקלים יכול להוות כניסה נוחה לפוזיציית לונג עם יעדים לכיוון 3.95 שקלים עד 4 שקלים לדולר.

ורד יצחקי מפריקו מציינת הבוקר כי "בשלב הנוכחי צפוי הדולר להמשיך ולהתחזק בטווח הקצר אך להערכתנו, לא צפויה פריצה של רמת ה-4 שקלים, שכן ברמה זו צפויים היצעי מט"ח רבים".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]