דיווחים: בכיר בחמאס, הסגן של מבחוח, חוסל בביתו בדמשק

זרוע ההסברה של חמאס הודיעה כי כמאל רנאג'ה, פעיל בארגון בדמשק, נרצח אתמול ב"פעולה נפשעת ופחדנית" בביתו בבירת סוריה ■ לטענת אנשי הארגון, נפתחה חקירה על מנת לגלות את הגורם שעומד מאחורי "הפשע הנתעב"

כלי התקשורת הרשמיים של החמאס מדווחים על "מוות מסתורי" של אחד מבכירי הארגון בביתו בדמשק - ייתכן, על-פי דיווחים לא מאומתים, שמדובר בסגנו של מחמוד אל-מבחוח, מי שחוסל בדובאי לפני כשנתיים וחצי.

בהודעה הרשמית שפירסמה זרוע ההסברה של הארגון נכתב כי "בצער רב חמאס מודיע על מותו של אחד מפעיליו, כמאל חוסני רנאג'ה (ניזאר אבו מוג'אהד) שנרצח היום בפעולה נפשעת ופחדנית בביתו בבירת סוריה דמשק".

לטענת אנשי הארגון, נפתחה חקירה על מנת לגלות את הגורם שעומד מאחורי "הפשע הנתעב". על פי דיווחים לא מאומתים בכלי תקשורת ערביים, הפעיל שחוסל הוא סגנו של מחמוד מבחוח, מי שהיה האחראי על הברחות הנשק לעזה וחוסל בדובאי בינואר 2010.

ברקע לדברים המתיחות הגוברת בתקופה האחרונה בין הנהגת חמאס לבין משטרו של בשאר אסד. בחודשים האחרונים עזבו רבים מבכירי החמאס, ובראשם מנהיג הארגון חאלד משעל, את הבירה הסורית, על רקע חילוקי דעות עם המשטר ביחס לדיכוי ההתקוממות.

החיסול הפוליטי האחרון על אדמת דמשק היה של רמטכ"ל חיזבאללה, עימאד מורנייה, בפברואר 2008. עם זאת, בימים האחרונים דווח על מספר עימותים שהתרחשו בדמשק בין האופוזיציה לכוחותיו של אסד, כך שאי אפשר לפסול את האפשרות שההתנקשות באיש החמאס הייתה חלק מהקרבות המתחוללים בסוריה.