וינשטיין: נוקטים במדיניות זהירה בנוגע לחקירת הדלפות

במענה לדרישת ח"כ עתניאל שנלר לפתוח בחקירה פלילית בעקבות ההדלפות מדוחות מבקר המדינה, הודיע היועמ"ש כי לא מצא מקום להורות על חקירה בנושא

מדיניותו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בתחום נקיטת ההליכים הפליליים בנוגע להדלפות, היא מדיניות מצמצמת, נוכח "חשיבותם העקרונית של חופש העיתונות, חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת".

כך הודיעה אתמול (ד') לשכתו של היועץ, במענה לדרישתו של ח"כ עתניאל שנלר לפתוח בחקירה פלילית בעקבות ההדלפות האחרונות מדוחות מבקר המדינה. וינשטיין הודיע כי לא מצא מקום להורות על חקירה פלילית בנושא, והפנה את שנלר למועצת העיתונות.

דבריו של וינשטיין על נקיטת מדיניות מצמצמת וזהירה בנוגע לחקירת הדלפות, ודבריו בנוגע לחשיבות העקרונית של זכות הציבור לדעת, מהווים "הצהרת כוונות" חדשה מצידו. זאת, לאחר שלפני כשנה ביקש לקדם הצעת חוק שמטרתה איסור פרסום חומרי חקירה גולמיים, ולאחר שנאלץ להתמודד עם דרישותיו של השר אביגדור ליברמן לקיום חקירה פלילית שתמצא את הגורם שהדליף מסמכים מתוך חקירתו של ליברמן.

במכתב התשובה מלשכת היועץ לח"כ שנלר נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה לא מצא מקום לפתיחה בחקירה פלילית בנוגע לפרסומים בדבר בדיקות משרד המבקר בפרשת הרפז ובענין אסון הכרמל. בחינת הדברים העלתה כי מספר רב של אנשים, הן במשרד מבקר המדינה והן בקרב הגורמים המבוקרים, נחשף לממצאי הביקורת בפרשה.

"משכך, בהינתן מספר רב של מקורות פוטנציאליים, יש קושי של ממש באיתור מקור הפרסום. כן נדמה כי היקף הפרסומים במקרה זה איננו חורג מהיקפם של פרסומים במקרים קודמים".

עוד נמסר מלשכתו של וינשטיין כי "על רקע המדיניות המצמצמת בכל הנוגע לחקירת הדלפות - נוכח חשיבותם העקרונית של חופש העיתונות, חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת - לא מצא היועץ המשפטי לממשלה כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין.

"בכל הנוגע למניעת הפרות חוק דומות בעתיד, הציע היועץ המשפטי לממשלה למבקר המדינה לשקול פנייה למועצת העיתונות, לשם בחינת דרכי הפעולה האפשריות בעניין. משרד המשפטים ישמח לשתף פעולה עם משרד המבקר בעניין זה".