בעקבות דרישת ישראל: האו"ם מגנה את האנטישמיות של איראן

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור: כיצד ינהג המשטר הקיצוני באיראן, בעל האידיאולוגיה האנטישמית, כאשר יהיה בידיו נשק גרעיני? ■ סגן נשיא איראן: "התלמוד הוא הגורם העיקרי להפצת סמים"

מזכ"ל או"ם, באן קי-מון, גינה הערב (ה') התבטאויות של הסתה אנטישמית באיראן, ובמיחד דברי בלע שהשמיע סגן נשיא איראן, מוחמד רזא רחימי, שאמר כי "התלמוד הוא הגורם העיקרי להפצת סמים".

"פעמים רבות קרא המזכ"ל לפקידי רשות איראניים להימנע מהתבטאויות אנטישמיות", נאמר בהודעה מלשכתו של באן קי-מון. "הוא עושה זאת עתה שוב בתגובה על ההצהרות האחרונות (של רחימי). המזכ"ל מאמין שעל מנהיגים מוטלת האחריות לקדם הרמוניה והבנה והוא מביע צער עמוק על התבטאויות של משטמה ואי סובלנות דתית".

קודם לכן, שיגר רון פרושאור, שגריר ישראל לאו"ם, איגרת תלונה דחופה למועצת הביטחון, שבה דרש מהמדינות החברות "לגנות באופן חד-משמעי וללא כל דיחוי את ההסתה האיראנית". הוא הדגיש: "ישנם רגעים מסוימים שבהם שתיקה אינה אופציה".

השגריר פרושאור תקף את השאננות העקבית של או"ם נוכח דברי שטנה והסתה שמשמיעים מנהיגים ונציגים איראניים: "ההיסטוריה הוכיחה שמילים יכולות להרוג. מידי שנה, עומד נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד על במת או"ם, מכחיש את השואה וקורא להשמדת ישראל. דמיינו לעצמכם כיצד ינהג משטר קיצוני כזה, עם אידיאולוגיה אנטישמית, כשבידיו נשק גרעיני".

באיגרת ציטט השגריר פרושאור חלקים מנאומו של רחימי. סגן נשיא איראן אמר, בכנס של או"ם ללוחמה בסמים: "התלמוד הוא הגורם להפצת סמים ולהתמכרות גלובלית במטרה להשמיד קהילות לא יהודיות. הרפובליקה האיסלאמית של איראן תשלם לכל מי שיחקור ויגלה ציוני אחד שמכור לסמים. זה לא קיים, דבר המהווה הוכחה למעורבותם של הציונים בסחר בסמים העולמי".

השגריר פרושאור הגיב על כך בציניות, באיגרתו: "דקות ספורות לפני הנאום השערורייתי, שיבח בכיר באו"ם את איראן והגדיר אותה כשותף אסטרטגי מרכזי במאבק נגד סמים".