פישמן: "רכלנים החליטו שאני על ערש דווי - אין לי סרטן"

יו"ר כלכלית התייחס למצב בריאותו באירוע חגיגות חצי היובל להפרטת החברה: "אין לי מחלות, יש לי סוכרת והיא מאוזנת. מי שלא משתכנע, אני מוכן לתת לו את הבדיקות שלי" ■ ואל דאגה: "האג"חים ישולמו בעקבות המימושים של מיליארדי שקלים"

אליעזר פישמן פתח הבוקר את המסחר בבורסת תל אביב במסגרת חגיגות חצי יובל להפרטת חברת כלכלית ירושלים שבשליטתו.

יו"ר הבורסה סם ברונפלד ציין בתחילת האירוע כי, "הפרטת כלכלית ירושלים וחברות ממשלתיות אחרות נעשתה בצורה נקייה, טהורה, לא בנזיד עדשים אלא באמצעות הבורסה במחירי בורסה, ונדמה לי כי זו דוגמה יוצאת מהכלל לתפקיד החברתי שבורסה יכולה למלא".

לאחר כן אמר דיבר פישמן: "רוב חייה של כלכלית, מאז יציאתה לבורסה - הייתי היו"ר שלה. היום יש לחברה הון עצמי של 3.1 מיליארד שקל, ואני קניתי ב-50 מיליון דולר; לא חושב שהתוצאה כל כך רעה, ולא חושב שקניתי את כלכלית בזול. היא אף פעם לא הייתה במצב טוב יותר למרות המשבר.

"קראתי בעיתונים שלא אוכל לגייס כסף כי המחיר של האג"חים גבוה. אני מסכים איתם. לכן נקטנו באסטרטגיה של מכירת נכסים, ונמשיך לעשות זאת עד שיהיה לנו את הכסף לשלם את כל האג"חים.

"דבר אישי. לאחרונה הרכלנים שבחבורה החליטו שאני על ערש דווי. אני בדרך כלל לא משתמש ביחצנות, אבל מהאוניה שטיילתי שלחתי תמונה שאני לא מת. אני מנצל את ההזדמנות: אין לי סרטן, אין לי מחלות. יש לי סוכרת, והיא מאוזנת. מי שלא משתכנע, אני מוכן לתת לו את הבדיקות שלי. הירידות האחרונות במניה נובעות מזה, בלי קשר למצב החברה. ואל דאגה: האג"חים ישולמו בעקבות המימושים של מיליארדי שקלים".

דבריו של פישמן נאמרו הבוקר על רקע העובדה כי אגרות החוב של כלכלית ירושלים איבדו בחודש החולף כ-10% מערכן עם תשואות שמגיעות עד 15%. מניית כלכלית ירושלים ירדה מתחילת השנה בכ-19%, ואיבדה מעל 50% מערכה בשנה האחרונה.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".