כיל תקים תחנת כח בסדום בעלות של כ-320 מיליון דולר

התחנה מתוכננת לפעול באמצעות גז טבעי והתהיה כושר ייצור של 330 טון קיטור לשעה וכושר ייצור חשמל של כ-250 מגה-וואט ■ פרויקט הקמת התחנה מתוכנן להתחיל ברבעון השלישי של 2012

חברת כיל מודיעה הבוקר (א') כי חתמה על הסכם להקמתה של תחנת כוח חדשה בסדום. התחנה מתוכננת לפעול באמצעות גז טבעי. התחנה תהיה בעלת כושר ייצור של 330 טון קיטור לשעה וכושר ייצור חשמל של כ-250 מגה-וואט. עלות פרויקט זה מוערכת בכ-320 מיליון דולר. פרויקט הקמת התחנה מתוכנן להתחיל ברבעון השלישי של 2012 ולהסתיים במחצית השנייה של שנת 2015.

התחנה תחליף את תחנת הכח הנוכחית של החברה בסדום המבוססת על דיזל גנרטורים מופעלים מזוט, תחנה שהוקמה בשנת 1995. התפוקות של תחנת הכוח המתכוננת גבוהות משמעותית מאלו של תחנת הכוח הנוכחית.

התחנה, שתיבנה כתחנת קוגנרציה במחזור משולב, מבוססת על ציוד חדיש המותאם לעמידה בתקנים העדכניים ביותר של יעילות, נצילות ואיכות סביבה ובמרכזה טורבינת גז של חברת Siemens, דוד קיטור וטורבינת קיטור. הטורבינה ניתנת להפעלה במקרה הצורך, גם בסולר. לצורך ביצוע פרויקט ההקמה התקשרה כיל דשנים עם חברה מובילה בתחום האנרגיה הירוקה ותחנות כוח.

הפרויקט יוקם בשיטת "אחריות כוללת" (EPC) של הקבלן המבצע לתקציב, ללוח הזמנים ולתפוקות התחנה. בנוסף, חתמה כיל דשנים על הסכם ארוך טווח עם חברתSiemens לתחזוקת טורבינת הגז מתוצרתה.

התחנה המתוכננת הינה ידידותית מאוד לסביבה לאור העובדה שהיא מתוכננת לעבוד באמצעות גז טבעי ולאור הנצילות האנרגטית הגבוהה מאוד (מעל 85% בהשוואה לכ-50% במחזור משולב רגיל) הנובעת מעצם היותה תחנת קוגנרציה במחזור משולב.

תחנת הכוח החדשה תאפשר מתן מענה לצריכות הקיטור החזויות של אתר סדום בטווח הארוך, תוזיל את עלות החשמל וכן תבטיח את אמינות וזמינות המערך האנרגטי ב-20 השנים הבאות, כל זאת תוך שמירה על הסביבה ועל איכות האוויר.

דני חן, מנכ"ל כיל דשנים מסר: "כיל היא עמוד השדרה של הנגב - הקמת תחנת הכוח החדשה בסדום הינה דוגמא נוספת להשקעות הגדולות שאנו משקיעים בנגב, שמתורגמות גם לפרנסה ורווחה של עשרות אלפי משפחות בנגב.

תחנת הכוח החדשה תאפשר יציבות אנרגטית לאתר סדום, תעמוד בכל דרישות איכות הסביבה ותאפשר ייצור קיטור וחשמל ביעילות ובעלויות תחרותיות תוך התבססות על טורבינות המוסקות בגז טבעי. התחנה החדשה תוקם ותופעל בהתאם לאסטרטגיה של כיל הרואה את השמירה על הסביבה ואת הבטיחות כערכים מובילים בפעילותה".