ה-One X של HTC - חזק בממשק ובחומרה

ה-X הוא סמארטפון שבא להתחרות ראש בראש מול הגלקסי S3 של סמסונג ■ אולם, בעקבות חוסר ההיכרות של השוק הישראלי עם המותג הטייוואני, הוא יתקשה מאוד במלחמה הזו

חברת HTC הטייוואנית השיקה לאחרונה בישראל את דגם X, מכשיר הדגל מסדרת One, הכוללת שלושה סמארטפונים מרמות מחיר שונות. ה-X הוא סלולרי שבא להתחרות ראש בראש מול הגלקסי S3 של סמסונג, כאשר היתרון הגדול שלו הוא בממשק.

מסך: One X מגיע עם צג בגודל 4.7 אינץ' מוצלח, אבל רמת תאורה קצת יותר חלשה מזו של ה-S3.

ממשק: HTC מספקת את הממשק הכי ידידותי בפלטפורמת האנדרואיד - Sense, שמגיע כאן בגרסה 4 שרצה על הגרסה האחרונה של גוגל 4.0.3 (אייס קרים סנדוויץ'). יש כאן ארבעה אייקונים (הניתנים לשינוי) לגישה מהירה ישירות מעמוד ההמתנה. למשל, הפעלה זריזה של המצלמה, מיילים או תוכנת הניווט. מלבד זה, יש כאן יישום פנימי המשמש לכתיבת משימות בסינכרון עם השירות של גוגל, ווידג'טים (מיני יישומים לעמודי הבית) לתצוגה נוחה של אנשי קשר מעודפים ומזג האוויר. המכשיר גם מנמיך באופן אוטומטי את הצלצול כאשר מרימים אותו או מגביר את הצלצול בכיס המכנסיים.

מוזיקה: נגן המוזיקה עושה גם כן עבודה מוצלחת, כולל הורדה אוטומטית של עטיפות האלבומים, אפליקציית רדיו אינטרנטית (TuneIn), המשולבת בתוך הנגן, וגישה מהירה לשליטה בשירים מעמוד ההמתנה. מלבד זה, המכשיר כולל גם אקולייזר של חברת האודיו Beats שתורמת לאיכות הבס.

חומרה: מעבד 1.5 ג'יגה הרץ מרובע ליבות לעומת 1.4 ג'יגה הרץ ב-S3. יש כאן גם 1 ג'יגה זיכרון ו-32 ג'יגה נפח אחסון ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. עובי המכשיר עומד על 8.9 מ"מ במשקל 130 גרם.

מצלמה: בהכרזת ה-One X, שמה HTC דגש מאוד חזק על נושא הצילום במכשיר. המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי ופלאש. הצילום באור יום היה מוצלח, כאשר במקומות סגורים היה גירעון קל ובלילה התוצאות היו מאכזבות. למצלמה יש אפשרות לצלם מספר תמונות ברצף ולבחור באופן אוטומטי את התמונה הטובה ביותר.

וידיאו: רזולוציית הווידיאו עומדת על 1080p ב-24 פריימים לשנייה. צילום הלילה היה קצת מרוח והמצלמה ביצעה תיקונים רבים במיקוד האוטומטי במהלך הווידיאו. בצילום ביום, הייתה תחושה שלא כל התמונה מספיק חדה.

סוללה: הסוללה היא אחת מנקודות התורפה של ה-One X מול ה-S3. נפח הסוללה עומד על 1,800 מילי אמפר, לעומת 2,100 מילי אמפר ב-S3. ההבדלים לא דרסטיים בזמן הפעולה של המכשירים, אבל עדיין הטלפון הזה יתקשה מאוד לעבוד עד שעות הערב.

בשורה התחתונה: ה-One X הוא יריב קשוח מול הגלקסי אס 3 והוא ללא ספק טוב יותר משאר מכשירי האנדרואיד של סוני מובייל, מוטורולה ו-LG הקיימים בארץ. אולם בעקבות חוסר ההיכרות של השוק הישראלי עם המותג הטייוואני, הוא יתקשה מאוד במלחמה הזו.

מחיר: 3,600 שקל דרך אתר היבואן Touch Group; כ-4,280 שקל באורנג'.

ציון: 9.