רציתם זיכוי על אגרת כביש 6 כשיש פקקים? תחשבו שוב

בעקבות התנגדות שר האוצר יובל שטייניץ, הממשלה הפילה הצעת חוק לזיכוי מלא או חלקי לנהגים בתשלום אגרה לכביש 6 במקרה של פקקים או עבודות בכביש

חשבתם שתקבלו זיכוי מלא או חלקי על תשלום אגרת כביש 6 אם יש פקקים או עבודות בכביש? אז תחשבו שוב. הממשלה הפילה היום (א') את הצעת החוק של ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', לפיה אם ישנם עומסים או עבודות בכביש האגרה של חברת דרך ארץ, הציבור יהיה זכאי להקלות בתשלום. חברת הכנסת ביקשה להתאים את התשלום למהירות הנסיעה ולתנאי הדרך.

כזכור, הצעת החוק של שמאלוב-ברקוביץ' עברה באחרונה בוועדת השרים לענייני חקיקה ובקריאה טרומית במליאת הכנסת, אך שר האוצר יובל שטייניץ העלה ערר בישיבת הממשלה היום, מה שהביא להפלת ההצעה בסופו של דבר.

לדברי שמאלוב-ברקוביץ', "שר האוצר נכנע ללחצים כלכליים של חברת דרך ארץ. לא ייתכן כי חברות פרטיות יגרמו לשר האוצר לפעול בניגוד לטובת הציבור. טענת האוצר כי ההצעה מהווה הפרה של הסכם המדינה עם הזכיין מגוחכת. האם ההסכם עם דרך ארץ מחייב את האזרח לשלם עבור מוצר אותו לא קיבל?".

בהצעה המקורית, שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה לקבוע כי נוסע שיציאתו מכביש האגרה התעכבה מעבר לזמן סביר בשל עבודות תשתית בכביש, יהיה פטור מתשלום מלוא או חלק מדמי האגרה עבור השימוש בכביש. בנוסף, ההצעה ביקשה להסמיך את שר התחבורה לקבוע הוראות לעניין ההסדר המוצע.

"לא ייתכן כי כאשר שינוי ההסכמים עלול לפגוע בהמשך דרכו הפוליטית של שר האוצר, הוא מתערב בבוטות כנגד טובתו של הציבור ובוחר בטובתו האישית", אמרה שמאלוב-ברקוביץ' היום. "שטייניץ רכב על גל הפופוליזם בוועדת ששינסקי אשר שרר בתקופה ההיא במדינה ופגע קשות בציבור הרחב. את תוצאות ועדת שישינסקי משלם כל אחד מאתנו, ולו בעליית מחירי החשמל שאנו חובים. שר האוצר פועל ממניעים זרים ולא משיקולים של טובת הציבור".

לסיכום דבריה, חברת הכנסת טוענת כי יש יש לשים סוף להתערבות הממשלה בחקיקה הפרטית, ולעשות הפרדה בין הגוף המבצע לגוף המחוקק.