המודל החדש של פרינג: גביית תשלום מלקוחות עסקיים

החברה שמאפשרת ניהול שיחות וידאו עם ארבעה אנשים מגייסת עובדים ונמצאת לפני גיוס

חברת פרינג הישראלית פיטרה לפני מספר חודשים 10 עובדים - רבע ממצבת כוח האדם. את המהלך הוביל רועי תימור רוסו, המנכ"ל החדש, שנכנס לתפקידו בסוף שנת 2011. הקיצוץ נועד למצב את פרינג כחברה שמספקת שירותים מבוססי ענן ללקוחות מקצועיים ועסקיים.

פרינג היא חברה שמציעה אפליקציה לסמארטפונים וטאבלטים, אשר מאפשרת לנהל שיחות וידיאו עם עד 4 אנשים בו זמנית וגם שיחות קוליות ומסרים מיידים מול משתמש בודד.

"פרינג של היום, היא לא פרינג של פעם", אומר תימור רוסו. "גייסנו כבר 10 עובדים נוספים ואנחנו מנסים לזהות מי הלקוחות המשלמים שלנו ומה הצרכים שלהם". פרינג מציעה כבר תקופה ארוכה אפשרות לרכוש דקות - על מנת לנהל שיחות עם מספרי טלפון קווים או ניידים. לפרינג יש מעל 30 מיליון משתמשים, אשר מבצעים 600 מיליון דקות בחודש בתשלום.

"אנחנו מנסים לזהות מי הלקוחות שמשלמים עבור השירותים שלנו ומה הצרכים שלהם, בשביל להתאים להם חבילות", אומר תימור רוסו. "אנחנו נוכל למכור למשתמשים עסקיים מספר מקומי של מדינה אחרת, בשביל שיוכלו להתקשר אליהם".

לדברי תימור רוסו, מטרפת הפנייה ללקוחות העסקיים היא לא להיפרד מהלקוחות הפרטיים, אלא להרוויח מעגל משתמשים נוסף. פרינג רוצה להציע אפליקציית אינטרנט לניהול שיחות במערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט. בהמשך, פרינג גם תציע שליחת קבצים.

בפרינג מקדמים באופן עקבי את נושא שיחות הווידיאו, אשר מבחינתם מבדל אותם מתוכנות מסרים מיידים מתחרות. "אנחנו רואים את שיחות הווידיאו רק גדלות, כאשר אנשים עושים שיעורים ביחד בצורה הזו או אפילו מנהלים שיחת וידיאו במהלך נהיגה", אומר תימור רוסו.

באמצע השנה שעברה, גייסה פרינג 10 מיליון דולר, כאשר על-פי נתוני IVC, סך ההשקעות בחברה עומד על 35 מיליון דולר. החברה רושמת הכנסות של מאות אלפי דולרים בחודש, אך היא עדיין לא רווחית. "היעד שלנו הוא להפוך לרווחים ב-2013", אומר המנכ"ל. בימים אלו החברה מתחילה סבב גיוס נוסף בסכום חד ספרתי, במטרה להגביר את קצב הפריסה לפלטפורמות נוספות ולהעמיק את החדירה.