איראן: "הישראלים יספקו לנו סיבה למחוק אותם מהמפה"

משמרות המהפכה האיראניות הכריזו שהחל ממחר יפתחו בתמרון צבאי נרחב בן שלושה ימים, במסגרתו ישגרו טילים בליסטיים ואחרים ■ הגנרל עלי חג'יזאדה: "התרגיל הזה שולח מסר לאומות ההרפתקניות, שאנו מתנגדים לבריונות, ונגיב בהחלטיות"

בעוד אמברגו הנפט שהכריז האיחוד האירופי על איראן נכנס היום (א') לתוקף, משמרות המהפכה האיראניות הכריזו שהחל ממחר יפתחו בתמרון צבאי נרחב בן שלושה ימים, במסגרתו ישגרו טילים בליסטיים ואחרים. מדובר ביריית אזהרה מצד טהרן בתגובה לאיומי התקיפה מצד ארה"ב וישראל.

"נירה טילי קרקע-קרקע לטווחים ארוכים, בינוניים וקצרים במקומות שונים באיראן", אמר ראש המחלקה האווירית של משמרות המהפכה, הגנרל עלי חג'יזאדה. "הירי יבוצע לעבר דגמים של בסיסים כמו של כוחות צבא של מדינות אחרות".

"התרגיל הזה שולח מסר לאומות ההרפתקניות, שאנו מתנגדים לבריונות, ונגיב בהחלטיות לכל בעיה שהם גורמים", הוסיף חג'יזאדה שאיים באופן ישיר על ישראל: "הם (הישראלים) יספקו לנו סיבה למחוק אותם מהמפה".

למרות שתרגילים צבאיים מסוג זה נערכים באיראן לעתים קרובות, הפעם הם מדגישים את איומה של טהראן לפגוע בבסיסים אמריקניים במדינות השכנות לה - אפגניסטן, בחריין, כווית וערב הסעודית - אם ישראל או ארה"ב יתקפו.

חג'יזאדה אמר שהתרגיל, שזכה לשם "הנביא הגדול 7", "יבחן את מידת הדיוק של מערך הטילים והמערכות". איראן תעשה שימוש בטיל ה"קיאם", לו טווח מוערך של 500 ק"מ וטיל נוסף נגד ספינות, לטווח של 300 ק"מ.