אירופה: האבטלה בגוש האירו בחודש מאי שברה שיא

האבטלה בגוש האירו בחודש מאי עלתה קלות ובהתאם לציפיות ל-11.1% ■ בתחום מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור נרשמה כמעט יציבות אולם התחזיות לא מעודדות

נתונים טובים יחסית התפרסמו היום (ב') באירופה עם פרסום מדדי מנהלי הרכש בתחום הייצור במספר מדינות בגוש האירו כמו גם המדד המשוקלל של כל הגוש לחודש יוני. למרות שהמדדים עדיין מצביעים על התכווצות, הקצב שלהן הואט במעט במהלך החודש החולף. בנוסף לכך שיעור האבטלה בגוש האירו רשם עלייה קלה, בהתאם לציפיות ושבר שיא מבחינת הגוש.

מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור של גוש האירו לחודש יוני רשם עלייה קלה לרמה של 45.1 נקודות לעומת נתון של 44.8 נקודות בחודש מאי כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי. נזכיר רק שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות בעוד שקראה מעל ל-50 מצביעה על צמיחה בתחום.

"הנתונים של חודש יוני מצביעים על כך שענף הייצור בגוש האירו התכווץ בכמעט 1% ברבעון השני של השנה, כשהצפי שלנו הוא שקצב ההאטה יתגבר במהלך החצי השני של השנה", אמר כריס וויליאמסון הכלכלן הראשי של מכון המחקר הגרמני Markit.

גם בגרמניה חל שיפור מסויים במדד לעומת החודש הקודם, אולם הוא עדיין מצביע על התכווצות בתחום שנחשבת משמעותי עבור כלכלה יצרנית כמו גרמניה. בחודש יוני נקבע המדד על רמה של 45 נקודות לעומת לעומת 44.7 נקודות שנרשמה בחודש מאי, כשגם הפעם הצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי.

בצרפת לעומת זאת, המדד איכזב במעט כשרשם ירידה לרמה של 45.2 נקודות כשהצפי היה שהוא יישאר ללא שינוי על רמה של 45.3 נקודות. גם באיטליה נרשמה ירידה מתונה במדד אולם היא הייתה בהתאם לציפיות, המדד של חודש יוני ירד לרמה של 44.6 נקודות מרמה קודמת של 44.8 נקודות.

בנוסף למדדי מנהלי הרכש, פורסם היום גם שיעור האבטלה בגוש האירו לחודש מאי והוא הצביע על עלייה קלה בשיעור המובטלים בגוש, אולם העלייה הייתה בהתאם לתחזיות. על פי הנתונים שהתפרסמו, שיעור האבטלה בחודש מאי של גוש האירו עמדו על 11.1% לעומת 11% בחודש אפריל.