דורון עופר סולק מישיבת הדירקטוריון של עופר השקעות

טוען להעברות כספים חריגות של מיליוני שקלים מחברת עופר השקעות לידי אחותו ליאורה ■ יוצא גם נגד אישור תנאי העסקתה של ליאורה בחברת הנדל"ן מליסרון ■ עופר השקעות: "מדובר במהלך-סרק נוסף של דורון עופר שנעשה שלא בתום-לב"

מחריף מאבק הירושה בין ליאורה ודורון עופר - ילדיו של איל ההון יולי עופר, שהלך לעולמו בשנה שעברה. היום (ב') הגיש דורון עופר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב המרצת פתיחה נגד החברה המשפחתית עופר השקעות, באמצעותה מחזיקים היורשים במניות השליטה בבנק מזרחי-טפחות ובחברת הנדל"ן המניב מליסרון.

מהפנייה לבית המשפט עולה כי באחרונה נדרש עופר לעזוב את ישיבת הדירקטוריון של עופר השקעות, לאחר שביקש לחשוף בפניו מסמכים בנוגע להעברות כספים חורגות שבוצעו לטענתו בחברה.

לטענת עופר, דרישתו זו הגיעה לאחר שבראשית השנה הועבר אליו מסמך שממנו עולה בצורה ברורה כי "ב-3 השנים האחרונות קיבלה אחותו ליאורה לידיה מהחברה כספים עודפים, אשר חורגים במיליוני שקלים מגובה הסכום אותו היא זכאית לקבל, בהתאם להוראותיו המפורשות והברורות של הסכם משנת 2003, ואשר עופר השקעות הינה צד לו".

במסגרת הבקשה, שהוגשה לבית המשפט באמצעות עורכי הדין אלקס הרטמן ונועם זמיר, דורש עופר חשיפת מסמכים שונים, לאחר שלטענתו "נעשה ניסיון מגמתי, בוטה ומשולל יסוד למנוע מהמבקש מידע ומסמכים, אפילו הבסיסים ביותר".

דורון עופר גם יוצא נגד תנאי ההעסקה שמבקשת אחותו, ליאורה, לאשר לעצמה בחברת מליסרון, בגין תפקידה כיו"ר החברה. עלות שכרה של עופר עבור 75% משרה אמורה לעמוד על 187.5 אלף שקל בחודש (2.25 מיליון שקל בשנה).

שתי צוואות שונות

בין ילדיו של יולי עופר ניטש מאז מותו מאבק מר. אביהם השאיר אחריו שתי צוואות שונות: הראשונה חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין שני ילדיו, ואילו בשנייה הוא העביר את כל מניותיו בעופר השקעות לבת ליאורה.

בחודש שעבר תבע דורון עופר מחצית ממניות עופר השקעות, בטענה כי אביו המנוח הבטיח לו בחייו חצי מהבעלות בחברה. עופר טוען כי ככל הנראה, הצוואה השנייה (והאחרונה) של אביו, שעל-פיה הועברו כל מניותיו בעופר השקעות לליאורה, אינה תקפה, וכי בית המשפט צריך לכבד את הצוואה הראשונה שכתב האב, שבה חולק הרכוש שווה בשווה בין האחים.

כאמור, עופר השקעות היא, בין היתר, בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי-טפחות לצד איש העסקים מוזי ורטהיים. בנוסף מחזיקה החברה בחברת הנדל"ן המניב מליסרון, המובילה בענף הקניונים. יולי עופר ז"ל היה בעליה של חברת עופר השקעות יותר מ-54 שנה.

"מהלך-סרק"

מחברת עופר השקעות נמסר בתגובה: "פרסום התביעה בעיתון, לפני מסירתה לחברה, מלמד כי מדובר במהלך-סרק נוסף של דורון עופר שנעשה שלא בתום-לב.

"החברה תגיב לתביעה באופן מסודר ומפורט בבית המשפט, ואולם מתוך הפרסומים על הגשת התביעה עולה כבר עתה כי מדובר בתביעה מופרכת וחסרת כל יסוד, הן מבחינה עובדתית והן מבחינה משפטית.

"דורון עופר, שהוא דירקטור בחברה, נכח והשתתף בישיבות הדירקטוריון, והוא מודע היטב לכל החלטות החברה. בנוסף לכך קיבל דורון עופר לדרישתו העתק מכל הפרוטוקולים של החברה, והבקשות הנוספות שהוא מעלה, חדשות לבקרים, לקבלת מידע כביכול, אינן אלא 'מסע דיג' שנועד לשרת אותו במאבק המכוער שהוא מנהל על ירושת אביו המנוח, יולי עופר ז"ל, מאבק במסגרתו הוא איננו בוחל אף לפגוע בשמו הטוב של אביו המנוח ולהשמיצו.

"אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט לא ייתן יד לתביעה שלא נועדה אלא להוות אמצעי לחץ נוסף במאבק המשפחתי שבחר דורון עופר לנהל, אף תוך כדי פגיעה מיותרת בחברה".