מופז מאיים על נתניהו: "ממשלת האחדות תגיע לסוף דרכה"

בהודעה תקיפה ששיגר אחר הצהריים הזהיר יו"ר קדימה כי המהלך של נתניהו מסכן את עתיד השותפות עם הליכוד ■ ח"כ פלסנר: "יש מי שקצת בורח או חושש מבשורה"

הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על פירוק ועדת פלסנר שקמה במטרה לאתר פתרון לסוגיית השוויון בנטל הגיוס עוררה תגובות זועמות לא רק באופוזיציה, אלא גם בקרב שותפיו לממשלה - ובראשה חברי סיעת קדימה שמאיימים באופן מפורש לפרוש מהקואליציה.

"הוועדה לשוויון בנטל הוקמה מתוקף הסכם משותף לקדימה ולליכוד, ועל כן פירוקה על ידי ראש הממשלה באופן חד-צדדי אינו מחייב את קדימה שתמשיך לעמוד בהתחייבותה הציבורית", מסר יו"ר המפלגה שאול מופז - שהדגיש: "מסקנות הוועדה יקבלו פומבי ויהוו בסיס לכל ניסיון אמיתי, הגון, ערכי, מוסרי, חוקתי ואפקטיבי לתיקון היסטורי בתחום השוויון בנטל. אם ראש הממשלה בחר שלא לפנות לכיוון הנדרש הזה - תגיע ממשלת האחדות הלאומית לסוף דרכה".

ח"כ פלסנר: "יש מי שקצת בורח או חושש מבשורה"

חבר הכנסת יוחנן פלסנר, יו"ר הוועדה לקידום השילוב בשירות והשוויון בנטל, התייחס גם הוא להודעתו של נתניהו: "הוועדה מתכוונת, כפי שתכננו וכפי שעודכן ראש הממשלה הבוקר במכתב שנשלח לו, להציג את מסקנות הוועדה ביום רביעי. הוועדה השלימה את עבודת המטה שלה והיא נמצאת בשלבים האחרונים של ניסוח המסקנות. הדוח והמסקנות כתובות, והצעת החוק מנוסחת. "הצעת המחליטים" לאימוץ הממשלה גם היא מנוסחת והוועדה תשב ל"שייף" את הניסוחים".

פלסנר הוסיף כי "נראה שיש מי שקצת בורח או חושש מבשורה. אני חושב שהציבור הישראלי ממתין לבשורה הזאת ואנחנו מתכוונים להעביר ולא לתת לאיש שחושש מפרסום המסקנות לקעקע ולא לאפשר את פרסומן".

עוד אמר פלסנר: "ברור לי לגמרי שעדיין יש רוב גדול בכנסת, בקרב הסיעות הציוניות ובקרב הסיעות המרכזיות, להעברת המסקנות הללו, ולמצות את ההזדמנות ההיסטורית שנוצרה כאן כתוצאה מהמצב החוקתי ומפקיעת חוק טל וביטולו על ידי בג"ץ, וכן כתוצאה מהמצב הפוליטי של קואליציה כל כך רחבה. מי שבסופו של דבר ישפוט ביום רביעי הקרוב זה הציבור שנציג בפניו את המסקנות והתוצרים שלנו. ברור לגמרי ובמובן הזה אני לא רוצה להרוס דרמות מיותרות, שאחרי שנציג את הדוח בעוד יומיים הכדור עובר למגרש הפוליטי שבו מאז ומתמיד התקבלו הכרעות ותתקבלנה הכרעות אני מקווה שהאינטרס הלאומי יילקח בחשבון ומי שבסוף ישפוט זה הציבור".