"ניו יורק טיימס": ארה"ב העבירה בחשאי כוחות למיצרי הורמוז

לפי הדיווח, תגבור כוחות הצבא של ארה"ב במפרץ הפרסי, נועד להרתיע ולמנוע מבעוד מועד כל ניסיון איראני לחסום את מיצרי הורמוז ממעבר מיכליות נפט ■ אתמול איראן החלה בתמרון צבאי נרחב

ארה"ב העבירה בשקט בשקט כוחות צבא גדולים לתגבר את הנוכחות האמריקנית במפרץ הפרסי כדי להרתיע ולמנוע מבעוד מועד כל ניסיון איראני לחסום את מיצרי הורמוז - כך מדווח ה"ניו-יורק טיימס".

ארה"ב הצהירה בעבר כי אם איראן תנסה לסגור את המיצרים למעבר של מיכליות נפט, הדבר מהווה עילה למלחמה (קזוס בלי). במיצרי הורמוז, נציין, עוברים כ-40% ממשלוחי הנפט ממדינות המפרץ לשאר העולם. איראן איימה בעבר וחזרה על איומיה לאחרונה, כי תסגור את המיצרים בתגובה לסנקציות הכלכליות שמושתות עליה מצד המערב ואמברגו הנפט לאיחוד האירופי שנכנס השבוע לתוקף.

המהלך של ארה"ב בתגבור הכוחות סמוך למיצרי הורמוז, בא להבטיח אפשרות של גישה מהירה למטוסי הקרב האמריקניים במקרה של תקיפה אווירית בתוך איראן אם משחקי הכוח בנושא ההתחמשות הגרעינית יסלימו.

התגבור האמריקני הוא חלק ממדיניות של ארה"ב במזרח התיכון, שנועדה להבטיח לישראל בין השאר, כי בנוגע לאיראן "אם הנשיא אובמה אומר שכל האופציות על השולחן - הוא מתכוון לכך", כדברי בכיר בממשל האמריקני.

על רקע הזזת הכוחות האמריקניים למפרץ הפרסי, נזכיר כי איראן החלה רק אתמול בתמרון צבאי נרחב בן שלושה ימים, במסגרתו ישגרו טילים בליסטיים ואחרים. משמרות המהפכה האיראניות הכריזו כי מדובר ביריית אזהרה מצד טהרן בתגובה לאיומי התקיפה מצד ארה"ב וישראל.