הנפט עלה לשיא של 6 שבועות על רקע האמברגו על איראן

הנפט מסוג ברנט חצה את רף ה-100 דולר לחבית, ואילו נפט מסוג טקסס מתוק זינק 4.7% ל-87.66 דולר לחבית ■ אנליסט: "הראלי - בשל הציפיות להשקה של תוכניות להקלה מוניטרית" ■ הזהב עלה 1.55% ל-1,622 דולר לאונקיה

מחיר הנפט חווה היום (ג') ראלי לאור האמברגו של האיחוד האירופי על איראן שנכנס השבוע לתוקפו, ועל רקע האופטימיות בשוקי המניות לקראת התערבות אפשרית של בנקים מרכזיים בעולם, ובפרט הפדרל ריזרב.

מחירו של הנפט מסוג ברנט חצה את רף ה-100 דולר לחבית, עלייה של כ-3.8%, ואילו נפט מסוג טקסס מתוק זינק 4.7% ל-87.66 דולר לחבית. גם מחיר הזהב קפץ היום בשל האופטימיות בשווקים. מחיר המתכת היקרה עלה ב-1.55% ל-1,622 דולר לאונקיה.

"הראלי במחיר הנפט הוא גם בשל הציפיות ההולכות וגוברות להשקה של תוכניות חדשות להקלה מוניטרית", מסביר הארי טשילינגויריאן מ-BNP פאריבס.

אמברגו הנפט על איראן נכנס לתוקף רשמי ביום א' השבוע, אז הצטרפו מדינות אירופה לארצות הברית, שכבר מיישמת אמברגו שכזה, במאמצים למנוע מאיראן את המשך פיתוח תוכנית הגרעין שלה. "כל האפשרויות הרלוונטיות נשקלו על ידי הממשלה האיראנית, בכדי להתמודד עם הסנקציות - ואנו מוכנים להן לחלוטין", אמר שר הנפט של איראן, רוסטאם קאסמי, בתגובה רשמית איראנית למהלך האירופאי.

לפני כניסת הסנקציות לתוקפן, נזכיר, הייתה אחת מספקיות הנפט הגדולות ביותר עבור אירופה - אשר צרכה מאיראן קרוב ל-600 אלף חבית נפט ביום (לפי נתוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה).

מרבית ההערכות תומכות בירידת מחיר הנפט על אף הראלי של הימים האחרונים. האנליסט מאט באדיאלי מעריך שיש עוד מקום להמשך ירידת מחיר הנפט, כאשר לדעתו בהחלט ייתכן שנראה מחיר של 70 ואפילו 60 דולר לחבית בטווח של חצי שנה (כלומר ירידה של 15%-25%) לעומת המחיר הנוכחי.