יעקב אגם: המיזוג בין ערוץ 10 לזכיינית רשת אינו תלוי בי

(עדכון) - בעלי המניות של ערוץ 10 נפגשו עם השר כחלון, בניסיון להבין היכן עומד המצב הרגולטורי של הערוץ ■ המשקיע המיועד יעקב אגם שכר את קסלמן וקסלמן

יוסי מימן, יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 ובעל השליטה המרכזי בו, ונציגי בעלי המניות האחרים בערוץ נפגשו היום (ה') אחר-הצהריים עם שר התקשורת משה כחלון, בניסיון לברר היכן עומד נושא דחיית או פריסת החובות של הערוץ.

מוקדם יותר נפגשו נציגי בעלי המניות עם חברי הנהלת ערוץ 10 וחדשות 10 וכן עם חלק מהעיתונאים במערכת והעניקו סקירה לגבי מצבו של הערוץ.

לפגישה שהתקיימה בבית הוורד הגיעו בין היתר נציגיו של רון לאודר - סגן יו"ר דירקטוריון הערוץ, אבי בלשניקוב, וחברת הדירקטוריון מיכל גרייבסקי - וכן נציגו של יוסי מימן, ליאו מלמוד.

בכירי הערוץ עידכנו

במהלך הפגישה, שהתנהלה בפורום מצומצם של כ-50 איש, עדכנו בלשניקוב ומנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, את העובדים באשר לסדר היום של ערוץ 10 בימים אלה.

הסקירה כללה עדכון בנוגע למשקיעים הפוטנציאליים בערוץ, סדר היום מול הרגולטורים וחברי הכנסת. בשיחה עם "גלובס" אמר בלשניקוב כי מדובר במפגש עדכון שמטרתו להזים שמועות ודיווחים שונים שעלו באחרונה.

"כל יום צץ ספין חדש או ידיעה חדשה. אנחנו חושבים שחשוב לעדכן את 500 עובדי הערוץ מה עומד על סדר היום והיכן מושקעים המאמצים כעת. זה חשוב שעובדים יידעו ויחזיקו בידיהם את המידע לגבי מקום עבודתם".

פגישת העדכון היום התקיימה כשברקע דיווחים שונים על בחינת אפשרות למיזוג בין ערוץ 10 לבין רשת וכן על רקע המלצת הרשות השנייה לאוצר לאפשר פריסת חובות הערוץ למדינה על פני כמה שנים.

בפגישה שהתקיימה השבוע במועצת הרשות השנייה, אמר כחלון לחברי המועצה כי ערוץ 10 הוא גוף פרטי, ולכן צריך להפנות שאלות בעניינו לבעלי המניות שלו בלבד.

"בדיקה כלכלית בלתי תלויה"

בתוך כך, מוטי שקלאר, נציגו של איש העסקים יעקב אגם המביע עניין בהשקעה בערוץ 10 ובשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, העביר היום לראשונה את התייחסותו של אגם לכוונותיו, בעקבות הפרסום ב"גלובס" על הייעוץ שקיבל מרשת למזג את ערוץ 10 אל תוך הזכיינית רשת - ולא להיפך.

אגם הבהיר היום כי הוא "נענה לבקשת גורמים מסוימים לבחון את כניסתו לערוץ 10 כמשקיע אסטרטגי. בעקבות בקשה זו התבצעו מספר פגישות עם גורמים רלוונטיים בשוק המדיה בישראל, על מנת לנתח ולאמוד את כדאיות ההשקעה בענף בכלל ובערוץ 10 בפרט".

אגם התייחס גם לייעוץ שקיבל מהיועץ שלי תשובה, שנשכר על-ידי הזכיינית רשת, ואמר כי החליט לשכור את שירותיו של משרד קסלמן את קסלמן לערוך בדיקה יסודית נוספת לאספקטים הכלכליים והרגולטוריים הקשורים להשקעה בענף, "על מנת שהבחינה הכלכלית תהיה בלתי תלויה".

החלטה בעניין עצם ההשקעה או אופיה לא תתקבל עד שהבדיקה לא תסתיים, הוסיף אגם. לבסוף אמר כי "בכל מה שנוגע למיזוג בין ערוץ 10 לרשת, הרי שמדובר בהחלטה בלעדית של בעלי המניות של הערוצים הקיימים".